Hallo.
Sinds enige tijd heb ik problemen met het motorvermogen van mijn opassat 18t uit 1999.
Aan het begin begon de motor alleen bij een vast toerental op de autoweg in een keer te schokken en bij het gasgeven ging het epg lampje branden en de motor viel in de noodloop.
Ik heb inmiddels alle slangen en stekkers gecontroleerd echter zonder resultaat.
Wel zaten de slangen van de carter ontluchting en de klep vol met een slijmachtig goedje.Dit heb ik gereinigd. Ook heb ik de n75 klep gereinigd.. Hierna liep de motor een stuk beter en het probleem was dacht ik verholpen.
Echter..........te vroeg gejuicht.
De motor schokt nu bij het nemen van een RECHTER BOCHT en het aanhouden van een constant toerental. Daarna gaat de motor weer in de noodloop en het lampje epg gaat weer branden.
Inmiddels nogmaals alle slangen en stekkerverbindingen gecontroleerd en tot de conclusie gekomen dat er vocht in de stekkerverbinding van de temperatuurvoeler zat. Deze heb ik inmiddels vernieuw echter zonder resultaat.
Ook heb ik de tankventilatieklep vernieuwd daar deze ook bij het uitlezen ter sprake kwam.
Tevens heb ik het gasklephuis gereinigd en opnieuw laten inlezen.
Wie o wie weet de oplossing.
bij de laatst uitlezing kwamen onderstaande meldingen .
16705 p0321 035
sensor motortoerental g28
onaanemelijk signaal
sporadisch voorgekomen storing
17579 p1171 035
hoeksensor 2 ,gasklepaandrijving g188
onaanemelijk signaal
sporadisch voorgekomen storing
17950 p1542 035
hoeksensor 2 ,gasklepaandrijving g187
onaanemelijk signaal
sporadisch voorgekomen storing
17953 p1545 035
gasklepregeling / onjuiste werking
sporadisch voorgekomen storing
16500 p0116 035
voeler koelvloeistof g62
onaanemelijk signaal
sporadisch voorgekomen storing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen met de massapunten onder de motorkap te controleren/reinigen.
Dan de stekker op het motorregelapparaat controleren en ook de voeding hiervan,misschien een relais stuk/hapert.
Deze onderdelen krijgen nagenoeg allemaal een voeding van motorregelapparaat.
Dan de bedrading van motortoerentalsensor doormeten,als dit goed is zou ik beginnen met deze sensor te vervangen en ook de temperatuursensor,dan gasklep weer reinigen/inleren met testkast,alle storingen wissen en dan weer even verder kijken.
Kan zijn dat het een ophoping is van defecten van deze delen,ze gaan namelijk allemaal wel eens stuk.
Hallo Ricky,
Alvast bedankt voor je snelle reactie. Ik ga aan de slag ermee.
wordt vervolgd.
15 jaar
loop van de brandstofleidingen controleren, ik heb al eens meegemaakt dat er eentje geknikt zat, en door het kantelen van het motorblok precies op sommige momenten dichtgedrukt werd.
[quote=ricky]Ik zou beginnen met de massapunten onder de motorkap te controleren/reinigen.
Dan de stekker op het motorregelapparaat controleren en ook de voeding hiervan,misschien een relais stuk/hapert.
Deze onderdelen krijgen nagenoeg allemaal een voeding van motorregelapparaat.
Dan de bedrading van motortoerentalsensor doormeten,als dit goed is zou ik beginnen met deze sensor te vervangen en ook de temperatuursensor,dan gasklep weer reinigen/inleren met testkast,alle storingen wissen en dan weer even verder kijken.
Kan zijn dat het een ophoping is van defecten van deze delen,ze gaan namelijk allemaal wel eens stuk.[/quote]
Inmiddels het motor regel apparaat uitgebouwd en tot mijn grote verbazing zag ik dat de rechter stekkerverbinding vrij vochtig was. Ook waren diverse contacten al groen van de corrosie geworden.
Alle contacten schoon en droog gemaakt en tot nu toe geen storingen meer........ zou het dan toch .... ???? Ik heb in ieder geval goede hoop.
15 jaar
Nou succes dan maar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar