Volkswagen Passat: passat 19 tdi spanner multiriem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19tdi

moet voor het vervangen van de multiriem spanner plus rol en houder het voorfront weer los of kan dit op een andere manier ?
is type met waterpomp aangedreven door distributie riem

gr marinus

rinko

Geplaatst door rinko (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Onder de dynamo de inbusbout van viscoven losdraaien. Dan kun je de ven naar voren schuiven/opzij leggen dan heb je veel meer ruimte. Is de spanner defect? Vrijloop van dynamo zitten ook dikwijls vast. Hierdoor gaat de riem klapperen en krijg je een raar bijgeluid.

rinko (0), 14 jaar geleden

het is puur de spanner die defect is riem ligt te slap en spanner gaat te soepel
dus als ik het goed begrijp moet het zo kunnen zonder het front los te maken

gr marinus

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

wat is de motornummer? zodat ik het op kan zoeken voor u.

als de riem klappert en hij maakt ook geluid met sturen, dan zit het problem in de vrijloop dynamo (poelie)

rinko (0), 14 jaar geleden

heb de auto momenteel niet bij de hand dus kan je geen motor nummer geven
maar is een 19tdi uit 2002 met de waterpomp aan gedreven door distributie riem
dynamo poelie is het zeer waarschijnlijk niet
omdat de multiriem veel te slap ligt en de spanner veel te soepel gaat en zodra je wat gas geeft is het geluid ook weg
gaat er mij puur om of ik de spanner,rol, en houder kan vervangen zonder het front los te halen

gr marinus

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.