auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: advies tuining 96kw pompverstuiver,

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 96kw

even een vraag, heb voor mijzelf een passat gekocht 130 pk, met een 6 bak, is natuurlijk een kanon van een auto, alleen ben ik niet helemaal tevreden hoe het vermogen is verdeeld. nu heb ik mij laten vertellen dat als je hem laat chippen het een compleet andere auto word alleen zit je dan direct weer op 165,a170pk, dat is nogal wat erbij, nou maken wij in de garage natuurlijk genoeg mee, en was ik nieuwsgierig hoe de slijtage zich vordert van zo'n auto, met name verstuivers, nokkenassen en niet te vergeten het tere vliegwieltje!

mvrgr, mark laanstra.

Geplaatst door

audivw (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De 130pk versie is uitermate goed te tunen en blijven ook wel heel.
Een compleet andre auto wordt het niet, het blijft een passat........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Met een fatsoenlijke chip haal je inderdaad wel die waardes, zonder je druk te hoeven maken over de betrouwbaarheid van het blok, mits je goed onderhoud blijft doen en goed warmrijden en dergelijke natuurlijk.

de 130 en 150pk tdi motoren zijn zeer degelijk en een zeer goede motor als basis voor tuning.

Uiteraard loop je altijd het risico dat je koppeling het hoge koppel niet meer aankan, waardoor een versterkte nodig word, maar ik gok dat je je daar met alleen een chip nog niet zo heel druk om hoeft te maken, een fatsoenlijke tuner zal wel ongeveer de grens weten van de koppeling van een 130pk tdi. ik weet wel zo dat die van de 150pk tdi dat de koppeling vaak de geest geeft zodra je boven de 400Nm uit gaat...

Verstuivers zitten bij alleen een chip nog lang niet op hun max. en de nokkenassen kunnen het ook allemaal prima aan...

Je herkent je auto echt niet weer na een fatsoenlijke chip, hij zal compleet anders rijden.

Enige nadeel van de 130pk vind ik tov de 150pk is dat de 130 pk geen FMIC heeft, maar een SMIC.

Snip-TDI 0

15 jaar

Verstuivers zitten bij alleen een chip nog lang niet op hun max. en de nokkenassen kunnen het ook allemaal prima aan...

Je herkent je auto echt niet weer na een fatsoenlijke chip, hij zal compleet anders rijden.

Enige nadeel van de 130pk vind ik tov de 150pk is dat de 130 pk geen FMIC heeft, maar een SMIC.

Laatst bewerkt door Snip-TDI (Vandaag 08:14:59)




eindelijk iemand op problemcar die kennis van tunen heeft......... !! gr john

Frank wil je meschien FMIC en SMIC uitleggen ?

Hallo

Deze Motoren zijn prima te tunen en lopen niet snel stuk !!
Dit type gaat van 130 pk naar 165 pk en van 310 NM naar 385 NM nadat de software een paar honderd kilometer ingeleerd is zul je je auto
niet meer terug herkennen.
Wat belangrijk is is warmrijden en na het rijden turbo effe laten afkoelen en niet direct stop zetten !!!
Zorg er voor dat de auto op tijd zijn beurtjes krijgt !!!

Mvr gr, Gerard

put 0

15 jaar

[quote=citroënmonteurtje]Frank wil je meschien FMIC en SMIC uitleggen ?[/quote]
als het goed betekend dat soort van Intercooler

Tiguan 0
badge

15 jaar

[quote=citroënmonteurtje]Frank wil je meschien FMIC en SMIC uitleggen ?[/quote]
Front Mounted InterCooler (deze zit op de radiator dus aan de voorkant van de auto)

Side Mounted InterCooler (deze zijn vaak stuk kleiner en zitten ook vaak daar waar ze niet optimaal in de luchtstroom zitten...

Vooral als je met andere turbo's gaat werken is het belangrijk een goede intercooler te hebben die genoeg wind vangt... anders word je lucht te warm in je inlaat traject en 'verspil' je vermogen... Dus wil je met een 130pk verder willen gaan dan een chip, zul je ook een FMIC moeten nemen.

[quote=put]Dit type gaat van 130 pk naar 165 pk en van 310 NM naar 385 NM [b]nadat de software een paar honderd kilometer ingeleerd is[/b] zul je je auto
niet meer terug herkennen.
Mvr gr, Gerard[/quote]
Inrijden? een chip?? Laat me niet lachen...
Sorry maar dat inrijden vind ik toch klinkklare onzin... Na het tunen de auto ff goed warm rijden en dan gaan met de banaan... hoeft geen inrijden van pas te komen...

De ECU kan inderdaad nog heel iets met de instellingen spelen, maar dat is zo nihil, daar hoef je echt niet voor in te rijden... zo'n verhaal zou ik nooit geloven... Maakt mij al wantrouwend in je zogenaamde 'expertise'

Dat een nieuwe turbo even wat km's rustig moet indraaien, oke, maar na alleen een chip moet je gewoon knallen kunnen.

Heb het met me nieuwe turbo ook gedaan, 100km rustig gereden, op de rollerbank, afstellen die hap, en gaan met die banaan. ondertussen al 10.000km zonder problemen. Ook met std turbo na het chippen, even warmrijden, en knallen maar. ook 16.000km probleemloos.

Maar uiteraard de auto met liefde warm rijden en tijdig voorzien van nieuwe goede vloeistofjes e.d is een pré

Snip-TDI 0

15 jaar

Ach tuurlijk wat simpel, Dank voor jullie beide :)\

beste frank waarom drijf je de spot met gerard? hij geeft gewoon een antwoord en daar kan je het dan niet mee eens zijn maar jij gaat te ver.

gr john

he, jongens ,
bedankt voor jullie reactie, wat warm rijden en onderhoud betreft zal geen probleem zijn omdat dat nu ook al gebeurt,
en het even na laten lopen wordt je soms raar aangekeken als je zegt waarom maar die tip zou idd meer mensen moeten krijgen!
en wat jullie technische update betreft, dat chippen ga ik gewoon doen!

om nog maar even terug te komen op het inleren,deze waardes past hij inderdaad zelf aan, een automaat zal hier iets meer werk van hebben als mijn hand geschakelt maar dat zal ne een relatief korte periode geklaart moeten zijn en of je hier werkelijk iets van verneemt...... denk het niet.

altijd fijn om deze zaken te overleggen met serieuze mensen bedankt.

audivw 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.