Hallo, ik ben met mijn stomme kop over een bussluis gekacheld (ik dacht dat het maar een drempel was...). Na te zijn gestopt kon ik niet meer voor- of achteruit: olieplas onder de auto. Ter plekke met monteur gekeken: gat in automaatpan. We hebben hem vervangen, incl. zeef en pakking. Nieuwe olie erin, gepeild en voorzichtig gaan rijden. Dat ging, maar het overschakelen ging traag, met een flinke bons en de vier ging al helemaal moeilijk: enorm veel toeren en toch niet overschakelen. Het oliepeil bleek bij warme motor te hoog, dus hebben we er wat uit gepompt tot het juiste peil was bereikt. Maar sindsdien kan hij zelfs niet meer naar de twee schakelen. De monteur vermoedt dat de oliedruk te laag is door een inwendig beschadigde automaatpomp (veroorzaakt door het olielek). Dit lijkt mij ook wel aannemelijk. Iemand die dit kan bevestigen? Of kan het ook komen door verkeerde ATF olie? Dank alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Echt niemand die hier iets over kan melden?
Na Versnellingsbak uit- en inbouwen moet altijd even:
1 = Keuzehendelkabel controleren en afstellen
Afstellen
‒ Keuzehendel in "P" zetten.
‒ Kraagbout van keuzehendelkabel bij hefboom/schakelas losmaken.
‒ Hendel/schakelas bij versnellingsbak in "P" zetten. De grendelpal moet in het parkeervergrendelingstandwiel vastklikken, beide voorwielen zijn geblokkeerd.
‒ Kraagbout van hefboom/schakelas in deze positie met 25 Nm vastdraaien.
2 = ATF-peil controleren en ATF bijvullen
3 = De basisafstelling moet worden uitgevoerd na Uit- en inbouwen van de versnellingsbak. ‒ Elektronicatester
4 = Storinggeheugen afvragen
Dank je. Dit kan nog van pas komen. Alleen is de vraag of de auto het nog waard is...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar