Volkswagen Passat: passat 2000 variant "1 sec. hogere toeren" bij opschakelen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 T 20 v

bij het schakelen van z'n 1 tot z'n 3 ong. bij 4000 toeren, bij indrukken van de koppeling 1 seconde (minder dan) geet hij iets meer toeren aan. Net alsof je gas geeft terwijl je de koppeling inhoud (doe ik dus niet,voor de duidelijkheid). van z'n 3 naar 4 naar 5 geen probleem. Klopt het trouwens dat die turbo pas bij de 4000 toeren erbij komt? graag een gouden tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

twan11691

Geplaatst door twan11691 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johanjeannet (0), 18 jaar geleden

ik heb het zelfde probleem,heb hierover ook een vraag gesteld,maar nog geen duidelijk antwoord,het schijnt wel een lastige vraag te zijn dus ik hoop dat ze maar snel een duidelijk antwoord geven.

gr johan

twan11691 (0), 18 jaar geleden

Tja t'is kut......alleen bij optrekken doet ie dat, als ik eenmaal aan het rijden ben....super, auto net gekocht. alle opties, nieuwe distr.riem erop gelegd , homkineet vervangen alle stofhoezen van de schokbrekers, nieuwe remmen.....alles in topconditie alleen dit ***probleem.

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Doorrazen van de motor wordt veroorzaakt door de programmering van de motorcomputer.
Dit is een bewuste keuze van VW en wordt gedaan om uitstoot van schadelijke gassen (Nox in dit geval) te verminderen. Je kunt hier niets aan (laten) doen en zult er mee moeten leren leven.

twan11691 (0), 18 jaar geleden

Ik heb vandaag nog ff de koppeling gecheckt, deze is nog redelijk dus daar ligt het ook niet aan.
Die programmering kan wel kloppen maar volgens mij kun je die toch opnieuw in laten stellen toch??
Want nu krijg ik bij het schakelen van 1 t/m 3 echt zo'n whhooeeemmm geluid.

Santa (0), 18 jaar geleden

Zoals ik ook al eerder heb geschreven zul je je schakelgedrag moeten gaan aanpassen! De auto past zich NIET aan de bestuurder aan. Je moet het gas vlak voor het ontkoppelen even "aftoppen". Hierdoor gaat je toerental niet omhoog. Is al een hele oude truuk die overigens als prettige bijwerking heeft dat je nagenoeg schokvrij kunt opschakelen. Niet iedereen beheerst deze techniek maar als je erin slaagt je dit eigen te maken, zullen je passagiers je dankbaar zijn.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.