close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: passat 3bg 2.0 20v

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20v alt

hallo

zit met een probleem.
Heb een passat 3bg 2.0 20v bouwjaar 2003
Ongeveer een jaar geleden had ik olie in het in het koelvloeistof zitten. Dus dan denk je koppakking lek. Deze vervangen door een nieuwe koppakking en bouten. Was ongeveer een week goed en wederom weer olie in het koelvloeistof. In overleg met de vw dealer kon het waarschijnlijk een scheur in de cilinderkop of onderblok zijn. doordat ik dit een moeilijke keuze vond heb ik besloten om er een nieuwe gereviseerd blok er in te zetten. Ben nu 1500 km verder en wederom weer olie in het koelvloeistof. Weet iemand wat dit kan zijn? Zou dit de oliekoeler of verwarmer kunnen zijn?

Mvg Andreas

Geplaatst door

andre1983 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oliekoeler verwarmer gaan wel eens lekken,bij koppakking heb je koelvloeistof verlies.
De types tussen motorblok en oliefilter gaan regelmatig dan krijg je olie in het koelsijsteem.

Vr gr Bert

hallo Bert

heb totaal geen koelvloeistof verlies met de ze motor.de vorige wel, maar dat was het bekende tuitje achter op de kop kwam ik achter met over zetten van de onderdelen op de nieuwe motor de oliekoeler/ verwarmer zit met 3 m6 boutjes op het oliefilterhuis gemonteerd. zou het kwaad kunnen om de koelwater slangen af te koppelen en even met elkaar door te verbinden om te kijken of dat het probleem is.

mvg andreas

andre1983 0

9 jaar

Wel raar zoals je het zegt dat de dealer gelijk aan het ergste denkt want normaal is de oliekoeler de eerste verdachte met dit soort klachten..
Zou niet afdoppen want de olie moet gekoeld worden dus gewoon een nieuwe monteren nu en dan aankijken.

ricky 10
badge

9 jaar

update

heb geprobeerd hem af te doppen maar helaas ging niet 1 kanaal gaat door oliefilterhuis heen en de andere op de leiding systeem
kan het oliefilterhuis ook stuk zijn weet niet of dat voor komt en volgens mijn is er veder niks wat olie en koelvloeistof bij elkaar kunnen komen

mvg andre

andre1983 0

9 jaar

deze oliekoeler zit er op en oliefilterhuis

andre1983 0

9 jaar

Warmtewisselaar afpersen.

Wisselaar afpersen heeft geen zin gaat dan echt niet lekken.
Ze gaan pas lekken bij een warme omstandigheden.
Wij doen dit als volgt: wisselaar onder druk zetten met lucht.
: pan water, wisselaar onder in de pan dompelen ,pan water op temperatuur brengen.
:als deze lek is komt er een luchtbel af en toe boven want de lekkage is meestal gering,je zult hem echt heet water moeten hebben,soms tegen kookpunt aan voordat je het ziet.
Je zult de motortemperatuur /olietemperatuur moeten nabootsen, gewoon vervangen dit spul ,gezien de testtijd en gevaren .

Vrgr Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.