Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Ik ben Björn en ben in het bezit van een Vw Passat B6 1.9 tdi.
Nu heb ik heb ik last van het onregelmatig in slaan van de turbo.
Waar we van uitgingen was dat de turbo vervuilt was en daarom niet meer lekker liep
Dus de turbo laten reviseren.
Alleen nu heeft hij er nog last van?
Weet iemand mij te helpen.
Gr Björn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je hem laat uitlezen, staan er dan storingen in het systeem? Of komen er steeds storingen terug na het uitlezen met de testkast?
Hallo Ricky,
Heb hem al uit laten lezen maar heb geen storingen.
De passat is wel gechipt door ABT zou het ook een slecht chip kunnen liggen?
9 jaar
Abt is een van de huis tuners van Audi. Zij runnen bijvoorbeeld het fabrieks DTM team.
Ik denk niet dat ze hun naam te grabbel willen gooien met slecht gemaakte tuning-producten.
Dus een slechte chip is onwaarschijnlijk, tenzij het geen Abt product is, maar namaak.
Hallo Oldford,
Idd dat denk ik ook niet,
nee het is geen namaak 100% ABT
zou het misschien aan de luchtmassa meter kunnen liggen dat die niet meer goed werkt?
9 jaar
Is het alleen als je hem veel belast? Zo ja dan de opvoerpomp in de tank en het brandstoffilter controleren maar het kan van alles zijn, lmm kan inderdaad maar op wat voor manier houdt hij in dan? Schokt hij of gewoon minder vermogen maar zonder schokken?
hij schokt als ik normaal optrek in zijn 3 en 4 merk je het beste
als ik normaal gas geef dan hoor je ook duidelijk de turbo inslaan en weer stoppen (schokken)
bij vol doortrekken merk ik er niks van en op de snelweg ook niet.
als of die niet weer wanneer die in moet springen.
9 jaar
Ja maar schokken is alsof je bv je koffie niet in de beker kan houden als je op de bijrijdersplek zou zitten en inhouden is dat het er gewoon in blijft dus soepeler, dus wat is het ongeveer van die 2?
Zal het proberen beter uit te leggen
Als ik gas geef en het toerental komt in de buurt van de inschakeling van de turbo dan slaat de turbo soms heel schokkend in.
Als of hij ineens het signaal krijgt dat hij moet inspringen en dan voel je de auto lichtjes vooruit schieten.
Als je dan beetje gas bij geeft dan voel je de turbo zijn druk verliezen en weer opbouwen ( optrekken Beetje verminderen in snelheid en weer optrekken) hij trekt niet in 1 vloeiende lijn op.
9 jaar
Oke het is niet zo 123 precies te zeggen maar de lmm is wel een verdachte gezien het feit dat er geen storing in staat, maar een tuning kan ook voor rare klachten zorgen maar komt iig bij mij weinig voor.
Ik neem aan dat je geen geblaas hoort tijdens gas geven? Maar dan zou hij sowieso een laaddruk storing opslaan.
Zoals ik het nu zo hoor verdenk ik de lmm (vaak dan geen ook storing opgeslagen) maar ik voel niks dus het is wel gissen.
Trek eens de stekker van de lmm eraf met contact uit en dan ff gaan rijden zonder stekker, voel je nu verschil of een ander verloop van druk opbouw of verbetering?
Moet iets anders zijn, de turbo voelen inkomen en afslaan is niet mogelijk.
Ik denk dat rijdend uitlezen een beter beeld geeft wat er loos is.
mogelijke zaken:
- luchtmassameter
- druksensor
- EGR
- lekkage in inlaattraject (luchtfilter-turbo-intercooler-inlaatspruitstuk
- lekkage in uitlaattraject
- roetfilter (indien aanwezig)
- brandstoffilter
- opvoerpomp tank
- massavliegwiel
Eerst meten, dan weten en dan pas vervangen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar