Volkswagen Passat: Passat af en toe in noodloop p1556

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVB

Hallo,

Ik heb hier een Passat staan die af en toe in noodloop gaat met foutcode p1556.

Vanmorgen 1 x in noodloop gehad op een afstand van 20-30 km.
Wat opvalt is dat de geleverde druk continu iets achterblijft bij de gevraagde druk, ong. 200mBar. Hierop gaat hij niet in noodloop, toen hij in noodloop ging was het verschil ong. 600.Als je versnelt zie je dat de druk op een gegeven moment redelijk evenredig met het toerental oploopt, dus niet dat hij maximaal is en blijft terwijl je steeds met toeren maakt. De noodloop is niet op te roepen door vol op 't gas te gaan staan o.i.d., soms doet hij het ook als je overschakeld. Hij gaat nog eerder in noodloop tijdens rustig rijden dan als er mee getrapt word.

Herkent iemand deze omstandigheden? Ik wil nl graag voorkomen dat ik er div. onderdelen aan schroef waar 't niet beter van wordt dus als iemand exact hetzelfde heeft meegemaakt hoor ik het graag.

LMM is al verv.
Turbo lijkt mij ook goed aangezien auto normaal vlot naar de 180 heen loopt
Is geen auto waar altijd rustig mee gereden word, word vlot mee gereden, niet getrapt.

BTW: Zit hier ook een VTG turbo op of is dit er nog een met waste gate?

B.V.D Henk Jan

Henkjan_80

Geplaatst door Henkjan_80 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bert klein (85) PRO, 12 jaar geleden

Foutcode 17964 P1556 magneetventiel laaddrukbegrenzing { n75 } zit voorzijde boven aircopomp tegen distibutie.
meestal inwendig storing door olie {vervangen}
lekkende vacuumslangen , willen ook nog wel eens doorschuren deze lopen achter luchtfilter langs { testen dmv vacuumhand pomp}

Henkjan_80 (0) PRO, 12 jaar geleden

o.k. bedankt voor je reactie. Deze dingen kwam ik ook al tegen elders op problemcar maar wat ik zo frappant vind dat m'n druk continu iets te laag blijft. Kan dat ook door de n75 komen?

Tiguan (0) PRO, 12 jaar geleden

De geleverde (actuele) turbodruk is duidelijk lager dan de voorschreven waarde.
Dus er zijn problemen met de N75 of met de turbo-druk, of met de slangen en/of slangaansluitingen.

Gr
Tiguan

johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden

Zoekfunctie gebruiken en je zal zien dat dit euvel al veel besproken is.


Gr John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.