Er is bij mij een Passat gebracht die tijdens het rijden afgeslagen is en deze was niet meer aan de praat te krijgen door de ANWB.
In de werkplaats sloeg hij na heel wat pogingen ineens weer aan en liep toen ook gewoon mooi rond.
Na een poosje viel hij zomaar weer uit.
De benzinepomp hoor ik lopen en werkt ook volgens de ANWB.
Ik krijg geen vonk .
De toerenteller slaat wel uit tijdens het starten.
Ik heb hem uitgelezen en er zitten geen dtc's in.
De kabels+disblock+ de beruchte voorschakelunit zijn een half jaar geleden vervangen omdat er toen 2 cilinders niet mee liepen.
Ook heb ik de massakabel op de voorschakelunit vervangen.
Hij slaat zomaar af ook als er niet mee gereden wordt.
Als ik met de draadboom of stekkers van de ontsteking rommel slaat hij niet af.
Op dit moment krijg ik hem helemaal niet aan de praat,ik ruik wel benzine uit de uitlaat.
De ANWB dacht aan een relais en dat vermoed ik eigenlijk ook.
Als ik er op tik dan veranders er niets.
Vlak voor hij afsloeg hoorde ik iets tikken achter de tellerklok.
Wie weet er raad???
Alvast bedankt, Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel een plus op de eindtrap?
Ik zal dat morgen even meten maar ik heb alleen geen schema.
Kan iemand mij daar aan helpen?
zwart/blauw moet je plus op krijgen. gr john
Meet je met je tester wél een starttoerental? Zou de nokkenassensor nodig zijn voor het lopen? Hoor je wel de injectoren tikken? Dan zou de bdp sensor wél goed zijn.
Op de zwart/blauwe draad heb ik een plus.
Probleem gevonden!!
In de nieuwe voorschakelkast wordt de massa niet doorgeschakeld.
Op de dikke bruine draad na de kast meette ik geen massa,deze loopt naar het disblock.
Leverancier ingelicht (was een imitatie unit) , deze was van het probleem op de hoogte.
Inmiddels is er een originele besteld.
Bedankt voor het meedenken allemaal!!
Getver, eigenlijk gewoon extra werk en ergenis vanwege inferieure kwaliteit. Toch netjes dat je het snel had gevonden.
Vaak vind ik orginele VW onderdelen niet te duur.
Het valt mij inderdaad ook op dat het verschil tussen origineel en niet origineel steeds kleiner wordt.
Sterker nog! Regelmatig is het bij de dealer goedkoper. o.a distributiesetjes van Renault en raammechanismes van bijv. Volkswagen.
Ik heb de Passat nu overigens gewoon rijdend door als noodoplossing de massa om de schakelunit door gelust te hebben.
Misschien een tip voor de ANWB!!!!
hallo ik heb passat 2000 v6 tdi hij is afgeslagen onder rijden ik heb hem uitgelezen gaf aan fout melding inspuitregelaar code enk ik H146 hoe groot is het probleem of hoe kan ik dat oplosen via dealer of gewone een goeie garage gaan zoeken bedankt
15 jaar
[quote=sacma]hallo ik heb passat 2000 v6 tdi hij is afgeslagen onder rijden ik heb hem uitgelezen gaf aan fout melding inspuitregelaar code enk ik H146 hoe groot is het probleem of hoe kan ik dat oplosen via dealer of gewone een goeie garage gaan zoeken bedankt[/quote]
geen nieuw probleem in een oude topic plaatsen dat geeft alleen maar verwarring.gr john
sorry ik ben niuw hiere dus ik dach maar hulp te gaan zoeken sorry nog maals
15 jaar
[quote=marcel7031]Getver, eigenlijk gewoon extra werk en ergenis vanwege inferieure kwaliteit. Toch netjes dat je het snel had gevonden.
Vaak vind ik orginele VW onderdelen niet te duur.[/quote]
is beru in dit geval.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar