hallo beste mensen
ben op dit moment bezig aan een passat
deze trekt niet luchtmassa meter heeft klant zelf vernieuwd
met uit lezen kom ik op de code
turbo laaddruk onder minimale grens
maar onder het rijden hoor ik gewoon dat er een lucht lekkage in het turbo gebeuren zit
dus daarom laaddruk onder de grens maar zo goed als alles gecontroleerd en nog niks gevonden slangen zijn allemaal goed
dus ben ik aan de inter cooler aan het denken dat daar ergens een gaatje of zo iets in zit en dat dat het lekkage geluid ook is
komt dit vaker voor
ga in ieder geval morgen de intercooler demonteren en bekijken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de vacuumleiding aan recyclageklep niet toevallig gescheurd?
Waarschijnlijk toch ergens een vacuumslang lek,of even een andere N75 klep plaatsen.
Gr. Johnny
16 jaar
Als je de turbo hoort blazen,dan zit er ergens een lek in 1 van de slangen of inderdaad de intercooler.
Ik zet hem altijd op de brug in z'n 5e versnelling,asr/esp uitzetten,met z'n tweeën en dan volgas en de andere onder de auto luisteren.
Bij een lekke vacuumslang krijg je ook deze storing,maar dan hoor je de turbo niet blazen.
n75 klep verv. helpt niet
intercooler gecontroleerd is goed
heb de auto op de brug laten trekken en kan geen lekkage vinden of horen
maar als ik met de auto rij dan hoor ik een geluid echt als een lekkage
vooral als ik tussen gebouwen rij dat weerkaatst dan hoor je het nog beter
klinkt gewoon als een luchtlekkage van een slang
heel af en toe knalt hij hem dan ook in de noodloop
en krijg de code turbo druk onder min. grens regelverschil.
komt aan de 2 bar maar dan maak ik ook al 4000 toeren
mag 2.3 of zo iets hebben dus bij gewoon rijden kom je er ruim onder en knalt hij hem in noodloop
oplossingen????????
De slang die vaak lek ging is die s-vormige slang rechtsonder (vanuit auto gezien).
Als je hem hoort blazen,dan is er ergens een lek.Kijk of er ergens een berg olie te zien is op 1 van de slangen,daar zou dan waarschijnlijk ook het lek zitten.
alle slangen na geken eneigenlijk niets te zien
ricky jij bedoelt de slang van de turbo naar de buis { subframe }
is niets te zien
wat bedoelt fetahai met de recayclage klep
dat is de vacuumleiding die op de recyclageklep zit, deze is op de inlaatcollector gemonteerd, het is heel goed zichtbaar van bovenaan als de beschermplaat eraf is.
deze gaan regelmatig scheuren door trillingen van de motor op de beschermplaat omdat ze slecht weggelegd zijn.
Het zou kunnen.....
grts
Toch geen verstopping van de uitlaat (kat).
[quote=pkre10]ricky jij bedoelt de slang van de turbo naar de buis { subframe }[/quote]
Ik bedoel die vanaf de turbo naar de intercooler.
vandaag nog even naar auto gekeken en bij recayclage klep niks te zien
verstopping uitlaat lijkt mij onwaarschijnlijk want loopt verder goed
slang van turbo naar inter cooler ook goed
als ik de auto laat trekken bouwt hij zeer goede druk op slangen van turbo intercooler
probleem is in een keer ontstaan zegt de klant
variabele schoepen wellicht vast
het enige wat ik me nog kan bedenken is om maandag de turbo te demonteren en uit elkaar te schroeven en te kijken naar het variabele gedeelte
laten we hopen dat deze zichtbare schade heeft oftewel vast zit dan hebben we tenminste een oorzaak
maar blijf toch met dat turbo blaas geluid zitten
en daarom dacht ik aan een lekkage wat ook echt lijkt onder het rijden
heb vaker een vw gemaakt waarvan het variabel gedeelte van vast zat
maar deze maken dan onder het rijden eigenlijk zo goed als geen turbo geluid [ fluiten wat een goede doet}
en dat doet deze wel
dus lijkt mij sterk dat er iets met de turbo zelf is maarja alles kan
hopend op verdere tips
Hoi
Bouwt ie niet teveel druk op in het uitlaat gedeelte , heb zelf een keer meegemaakt ook geen power meer en gewoon de kat inwendig los en verdraaid zodat ie de zaak afsloot, zat vlak na de turbo.
16 jaar
Dat denk ik ook. Het blazen komt volgens mij omdat hij z'n uitlaatgassen niet kwijt kan en daardoor op een andere plek gaat blazen. Kun je de uitlaat niet losmaken of iets lossen aan spruitstuk en dan even gaan rijden.
controleer eerst of alle vacuumslangen R tegen het schutbord wel vastzitten. Er loopt langs het schutbord een vacuumleiding die een aansluiting heeft R naast de veerpoot ( boven de katalysator ) als deze eraf geschoten is is de waarde onderschreden. Het effect is alsof de LMM defect is en de laaddruk is te laag is . Deze slang wordt vaak over het hoofdt gezien....PS indien de kat dicht zit hoor je wel blaas geluiden maar niet de storing laadruk onderschreden......
Indien het verstelbare schoepenmechaniek vast zit is er spul in de handel om dit los te krijgen.Stond onlangs in AMT en werkt perfect zonder de turbo te de-monteren.
zal maandag even naar die vacuumslang kijken
jij bedoelt de turbo reiniger van innotec
die 2 spuitbussen en de reiniger voor in het filter
kan ik ook proberen die hebben wij staan
1 keer bij polo geprobeerd mocht niet baten
probleem gevonden
verschillende vacuum slangen waren van binnen aan het vreten
dus verschillende dingen waren verstopt zoals de egr klep die was helemaal verkoold
en de plastic luchtbol zat helemaal dicht
de bol en de egr klep verv.
en toen trok de auto al een heel stuk beter maar nog niet goed
kat gedemonteerd deze zat dicht leeg gemaakt
nu loopt hij echt weer als een raket
gelukkig maar
groet pkre
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar