Ik heb hier een passat vr5 automaat.
die niet meer aanslaat.hij is gewoon afgezet en wou een uur later niet meer aanslaan,foutcode uit gelezen en gaf hallgever aan (nokkenas sensor)deze vervangen en hij slaat nog niet aan.
hij vonkt en hij krijgt brandstof.
Hij hield van te voren wel in.
wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij wel vonkt, en wel brandstof krijgt, en dan nog niet loopt......... dan is de timing niet goed. Waarom is de nokkenas sensor vervangen? Is er geen breuk van de riem.?
met uitlezen gaf hij dit aan,vervangen en gewist maar slaat nog niet aan
13 jaar
ik zal morgen is naar de timing kijken .
13 jaar
Als de melding nokkenassensor is, dan is ofwel de sensor defect (sensor zelf of kabelbreuk of los contact etc), ofwel de nokkenas draait niet.
Kun je wellicht horen door het iets hogere starttoerental.!
ben benieuwd
Gr
deze heeft een distributie ketting
13 jaar
het is een AGZ motor
13 jaar
deze motor heeft een krukaspositiesensor. geen sensor op de nokkenassen (zitten er 2 in)
distriubutietiming controleren, Klepdeksel er af, en checken of de ketting strak staat. niet meer starten!!!!...... het gebeurt wel eens dat de span of geleidings slede (van kunststof) breekt en de ketting in een keer slap staat. Hij kan overslaan, met kromme kleppen als gevolg.
Beetje geluk ben je er met een distributierevisie. (kosten ca 1000, het kan met ingebouwde motor, versnellingbak moet er dan af. maar is een heksentoer. meestal gaat de motor er uit)
auto is uitgelezen en gaf hallgever aan (06A905161A)deze vervangen en code gewist geeft geen storing meer aan,maar sloeg toch niet aan .ik zal de kleppen deksel is demonteren en kijken naar de ketting of deze goed op spanning staat.
13 jaar
check dan gelijk de distributietiming. gleuf aan de kopse kanten van de nokkenassen moeten exact evenwijdig staan aan het passingvlak van het klepdeksel als de poeli voor op de motor op het merkteken staat. (motor alleen in de draairichting verdraaien)
merkteken krukaspoeli zit op ongeveer 2 uur als je de motor van voor af bekijkt.
distributie ketting hangt niet slap,geleiders zijn heel ,ziet er voor de rest allemaal goed uit.
13 jaar
Harrydok gaf aan dat er 2 stuks krukassensoren in zitten. Zijn die gecontroleerd of vervangen.?
krukas sensors nog niet gecontroleerd ,weet iemand op welke draden er hier spanning op moet komen en welke massa is?
13 jaar
nu vonkt hij op 2 cilinders niet ,bobine vervangen ,kabels en module vervangen en vonkt nog steeds op 2 cilinders niet .
wie heeft er een idee van wat het kan zijn?
13 jaar
bougies ??
nee ook niet
13 jaar
kan het zijn dat mijn ecu van de motor defect is,heeft iemand dit eerder aan de hand gehad?
13 jaar
defecte ecu kan, even met een scoop controleren of de ECU uitsturing geeft.
probleem van niet vonken zit meestal in de onstekingsvoorversterker. (is separaat onderdeel bij dit type)
succes
die ontstekingsvoorversterker dat is toch ontstekingsmodule wat u bedoeld,die op een steun geschroefd zit.die is al vervangen
13 jaar
ecu vervangen maar dit helpt ook niet,draaid wel rond maar slaat niet aan.
13 jaar
Hij vonkt nu dus niet op 2 cilinders en dus wel op 3 cilinders?Welke cilinders zijn het?
Hoe heb je dit gecontroleerd??
Weet je nog de exacte foutcode van de hall-gever??
Is de bedrading tussen de ontstekingsvoorversterker en de bobine ook al gecontroleerd op weerstand?
de kant waar de drie cilinders zitten werken er de twee achterste niet van,nu alleen met die andere ecu geeft hij aan dat de start onder breker eropzit in het duits.
Nu met nieuwe ecu foutcode
17978 p1570 ecu disabled
00282 throttle valve positioner-u60
01177 engine controle unit
ik heb ook een sleutel programmer en die geeft ook deze foutcodes aan,moet ik nu de sleutel code hebben om dit te programmeren?
13 jaar
kan alleen de dealer voor je regelen.
nieuwe ecu geprogrammeerd en vonkt nog steeds op 2 cilinders niet ,draadboom van ontstekingsmodule naar bobine geccontroleerd maar zit geen draadbreuk,wat kan het zijn ?
13 jaar
Ik heb dit al eerder aangegeven:
defecte ecu kan, even met een scoop controleren of de ECU uitsturing geeft.
probleem van niet vonken zit meestal in de onstekingsvoorversterker. (is separaat onderdeel bij dit type)
meten is weten, gokken is dokken....., en dat geld voor alle onstekingsdelen. ofwel storing zoeken vanaf de basis, dan pas gaan vervangen. Dat geld nu nog steeds.
Met de scoop de uitsturing van de ECU controleren, op de steker van de ontstekingmodule. Daarna de uitsturing van de ontstekingmodule naar de bobine cotroleren. Denk dat je dan wel wijzer wordt.
succes
Heb exact het zelfde probleem, maar dan met de diesel versie (passat 2008). Nokkenas sensor is vervangen maar motor springt niet aan. Dit is niet altijd het geval, maar af en toe. lijkt dat er geen brandstof komt. Dit gebeurd zowel met koude als warme motor. Lijkt er op dat ergens een klep niet word vrijgegeven.
Wild idee, kan het met de startonderbrekeing te maken hebben? De laatste keer kreeg ik een foutmelding op het stuurslot.
13 jaar
Hallo
Ik ben er uit ik heb compressie gemeten ,en ik heb op 2 cilinders helemaal geen compressie,dus overleden.auto staat nu te koop met defecte motor.
13 jaar
Dat is ook een oplossing...bedankt voor de feedback.
Dus hij vonkte wèl ??!!!!
nee op twee cilinders vonkte hij niet en op twee cilinders geen compressie .
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar