Volkswagen Passat: passat wilt niet meer starten..

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 110pk

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Een paar weken geleden een Passat 1.9 tdi 110 pk gekocht.

De auto is rijdend de trailer op en af gekomen.
Nadat de passat bij de spuiter is neer gezet was alles nog in orde.
2 dagen later belde de spuiter dat de auto bij het binnen zetten was uitgevallen..
De motor wilt wel aanslaan maar valt meteen uit.

Een paar dagen later liep hij alleen maar stationair, en als ik gas gaf viel hij meteen weer uit.

Nu heeft hij weer hetzelfde probleem dat hij wel wilt aanslaan maar valt meteen uit...

Iemand een idee moet namelijk op RDW keuring over 3 weken, en ik weet niet meteen iemand wat de auto kan uitlezen???

alvast bedankt

caddy 2

Geplaatst door caddy 2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Je zou hem toch ff moeten laten uitlezen en kijken welke storing(en) erin staan,lijkt iets van de wegrijblokkering.

Ricky,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Moet er wel even bij zeggen dat er water, via de ecu kast is binnen gelopen. (zat een scheurtje in)
Comfort module (onder bestuurderstoel) stond onder water, dat is verholpen.
Maar zo als ik al zij liep de auto toen ik hem kocht.

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Ik hem hem zelf uigelezen.

de start onderbreker is de oorzaak tenminste geeft aan, startblock immobilezer...
hoe moet ik dat vervangen/oplossen??

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer eens met de reservesleutel,anders proberen de sleutels opnieuw inleren met de testkas.

Ricky,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Reserve sleutel heb ik al geprobeerd, de sleutels ziiten bij elkaar (heb de auto pas gekocht).
Moet ik nu met de auto naar de dealer of alleen met de sleutels.....
En hoe zit het met een nieuwe ring plaatsen of een ander contact blokje.

Ik kan niet naar de dealer rijden want de auto heeft nog geen kenteken en loop niet natuurlijk.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=caddy 2]Reserve sleutel heb ik al geprobeerd, de sleutels ziiten bij elkaar (heb de auto pas gekocht).
Moet ik nu met de auto naar de dealer of alleen met de sleutels.....
En hoe zit het met een nieuwe ring plaatsen of een ander contact blokje.

Ik kan niet naar de dealer rijden want de auto heeft nog geen kenteken en loop niet natuurlijk.[/quote]
Je moet met de auto naar de dealer/garage toe,want sleutels inleren gaat online.
Dan maar hopen dat ie het weer doet.

Ricky,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

hmmm, dat is minder.

geen ander manier om de blokkering te omzeilen.

en wat kost dat???

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Kan het ook niet aan een te lage accuspanning liggen?
ik lees hier van alles over het contact blokje nakijken.
heb ik ook een relais 109....

ik weet het niet meer...............

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

Lage accuspanning kun je gewoon meten.
En als uitlezen een resultaat geeft, zul je toch eerst die kant op moeten zoeken.
Sjaak

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Net nog even uitgelezen, code gewist en op een of andere manier bleef de code weg (stared blocked bij immobilizer) .
Dus auto sloeg aan.
Weer uitgezet daarna weer dezelfde code erin.

Is dit nou de sleuteltransponder ?? of de leespoel??

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Nieuwe leesspoel gezet a 100 euro.

START NOG STEEDS NIET!!!

Nou weet ik niet of je eerst de fout moet wissen en daarna starten....

volgende optie sleutels opnieuw inleren????

Ik krijg er een punthoofd van!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=caddy 2]Nieuwe leesspoel gezet a 100 euro.

START NOG STEEDS NIET!!!

Nou weet ik niet of je eerst de fout moet wissen en daarna starten....

volgende optie sleutels opnieuw inleren????

Ik krijg er een punthoofd van![/quote]
na het vervangen van de leesspoel is het normaal starten en lopen.................

Gr. paul,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

paul,

Wat is nou de volgende opties ,Het kabeltje van de leesspoel naar de klokken.
Heb net gekeken naar de klokken, maar hoe zitten die vast..

Ik dacht koop maar meteen een leespoel want bij allebei de sleutels doe hij niks.
Ja een keer liep het gewoon, is ook raar....

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=caddy 2]paul,

Wat is nou de volgende opties ,Het kabeltje van de leesspoel naar de klokken.
Heb net gekeken naar de klokken, maar hoe zitten die vast..

Ik dacht koop maar meteen een leespoel want bij allebei de sleutels doe hij niks.
Ja een keer liep het gewoon, is ook raar....[/quote]
kabel loopt vanaf de leesspoel, daarna wordt deze nog een keer dmv een stekker onderbroken, volg dat hele kakje maar eens.

paul,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

ga ik meteen doen.

ik laat wel wat weten.

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

Paul,

Heb net de klokken eruit gehaald was vrij simpel.
Draadje gevolgd, loopt van leesspoel naar groene stekker van de klokken.(geen vertakking gevonden)
Die stekker losgehaald draadje doorgemeten (speld erin geduwd, en doorgemeten, kabeltje meet gewoon door.)

Nu flikkerd dus mijn startblokkerings lampje.......................

Even mijn geduld verloren (gelukkig niks gesloopt)

Heb het even gehad, rdw keuring voor de tweede keer afgezegd.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

caddy

gezien je je geduld verliest, mag het hier eigelijk niet vermelden maar kijk even op MP (vrijschakelen IMMO ) dan ben je van het hele gezeik af.

Gr. paul,

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

kijk even op je mail.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

ok

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

waarom brandt het wegrijblokkerings lampje in een keer.

omdat de klokken eruit zijn geweest??

caddy 2 (0), 16 jaar geleden

pfff... na lang kl**ten loopt de passat weer.

oorzaak wegrijblokkering storing

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.