auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Past een hoofdremcilinder van een golf 3 (benzine) ook op een go

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,
Ik heb sinds kort geen remdruk meer als ik de motor start, en er verdwijnt geen remvloeistof.
Dus ik vermoed dat mijn hoofdremcilinder overleden is..

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een hoofdremcilinder.
En nu heb ik 1 gevonden, maar dan van een golf3 (benzine)
Past dat op een golf 2 uit '89??
En maakt het uit wat het motor vermogen is??

Groeten martijn.

Geplaatst door

Matty106 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remcylinder van Golf 2 niet te vinden?? Weet bijna cker de eerste de beste sloop vind je er 1 van een Golf 2,dus ik zou niet gaan kloten door er 1 van een ander type op te gaan zetten.
En heb je niet gewoon een lekke vacuumrembekrachtigerslang of de rembekrachtiger zelf misschien stuk,of toch ergens een lek (achter bijvoorbeeld)?

Ricky

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=ricky]Remcylinder van Golf 2 niet te vinden?? Weet bijna cker de eerste de beste sloop vind je er 1 van een Golf 2,dus ik zou niet gaan kloten door er 1 van een ander type op te gaan zetten.
En heb je niet gewoon een lekke vacuumrembekrachtigerslang of de rembekrachtiger zelf misschien stuk,of toch ergens een lek (achter bijvoorbeeld)?

Ricky[/quote]
Als de motor uit is en dan pomp ik een paar keer dan wordt het rempedaal hard. en als ik de motor start dan zakt het pedaal als ik mijn voet er op hou.
Als de rembekrachtiger niet zou werken dan moet hij toch altijd zwaar gaan??
1e keer remen gaat dan nog een beetje 2e keer 3e keer enz. enz. dan trap ik de rem tot de bodem aan toe.
en mijn remvloeistof blijft gewoon op pijl..Dus ik denk dat het dan toch mijn hoofdremcilinder moet zijn..
Ik ga strax maar ff naar de sloop hier in de buurt. en dan maar hopen dat ze een hoofdremcilinder hebben van een golf2 1.8..

Groeten van martijn

Matty106 0

17 jaar

hmmm, zelfde probleem al eens gehad met golfje 2 diesel, dat lag aan grote ronde pot , de bekrachtiger..

arie549 0
badge

17 jaar

waarom sloop als een nieuwe €80,-. incl btw kost?

[quote=john5686]waarom sloop als een nieuwe €80,-. incl btw kost?[/quote]
Dat is de hoofremcilinder, de vacuumpot gaat zelden stuk. (maar kan wel stuk) en is vele malen duurder.

Vacuumpot van een golf 2 is wel aan te komen, kost weinig en uit een sloopauto is een prima oplossing. Gewoon je eigen hoofdremcilinder weer overzetten.

audia4 0
badge

17 jaar

Die van een Golf 3 ...1.8 past (ABS motor)..ook 20.64mm

Speedrazor 0

17 jaar

Ik ben er nu ook achter gekomen dat het pedaal niet echt hard wordt als ik een aantal keer pomp als de motor uit staat.en ik heb nog steeds geen remdruk..het wordt na mijn idee alleen maar slechter.
Ik moet nog steeds ff langs de sloop voor wat onderdelen te halen, ik heb daar nog weinig tijd voor gehad ivm. mijn werk..
Past een rembekrachtiger en een hoofdrem cilinder van een golf2 1.6 ook op een 1.8 benzine??die auto's ben ik namelijk wel tegen gekomen bij de sloop in de buurt..maar die was gesloten.
Bedankt voor jullie reacties.
groeten Martijn

Matty106 0

17 jaar

koop gewoon een nieuwe martijn!

nu betaal je € 30,- voor een gebruikte die misschien achter 3 weken ook alweer kapot gaat van het lang liggen daar,een nieuwe kost € 67,50

beter iets meer betalen en weten dat het goed is,of gokken en dubbel betalen achteraf ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

goedendag zie de jongens boven, gewoon nw monteren en alles verversen en ontluchten voor 39 euro excl lever ik je een nw hoofdremcil

van 20,64 mm dus speel niet met je veiligheid


theo



cilclcl

theovolbeda 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.