close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf Plus 2010: PDC

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 77

De PDC lijkt volledig uitgeschakeld, Volgens dealer massa onderbreking. Zo te voelen werken de sensoren allemaal, behalve de sensor LV in de voorbumper. Na vervanging nog altijd geen werkend PDC. Ook Parkassist werkt niet.
Moet het systeem na vervanging van de sensor gereset?
En weet iemand waar die PDC controller zit?

Geplaatst door

HenkvK (65)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meestal kabelbreuk bij bevestigingclips achter de voorbumper

Dank je Bert,
We hadden de kabelboom in de achterbumper nagemeten, gaan dat nu ook voor maar doen.
Één sensor in de voorbumper deed niets, deze hebben we vervangen in de hoop dat dit het probleem was.
De nieuwe sensor werkt zo te voelen nu ook, maar het probleem bleef.
We gaan zo snel mogelijk de kabel in de voorbumper controleren.
Ik laat het resultaat weten.
Nogmaals bedankt, groet,
Henk

HenkvK 65

4 jaar

Hallo Bert,
Kabel in de voorbumper nagekeken, helaas geen kabelbreuk. alle sensors lijken te werken, je voelt ze zachtje trillen als je ze aanraakt. Moet het systeem na vervangen van een sensor gereset?
Zijn er nog andere oplossingen, behalve het vervangen van de controller?
Weet je misschien waar de controller van de PDC controller zit? Er wordt gezegd dat deze rechts of links in de zijwand van de bagageruimte zit, of in de motorruimte onder de ruitenwissermotor, maar helaas, niet te vinden.
Groeten,
Henk

HenkvK 65

4 jaar

met vcds vag-com kun je in meetwaardenblok meten de afstand hoe ver een object is verwijderd ,soms moeilijk te meten welke draad defect is, met de ohm meter draad voor draad van sensor tot deelstekker lv doormeten, ook immitatie sensors kunnen je flink voor de gek houden wat werking betreft.

Hoi Bert,
Helaas, ik kom niet verder met de dealer.
Verder dan massaonderbreking sensoren achtrer komen we niet.
Ik wilde als test een losse aarddraad terekken tussen de kabelboom van de achterbumper en de pdc controller.
Echter, waar ze dat ding verstopt hebben?
groet,
Henk

HenkvK 65

4 jaar

Als je het storinggeheugen uitleest en storingen wist wat komt er dan terug voor storing,kabelboom draad per draad controleren op onderbreking anders pdc dradenboom vd bumper voor helemaal loshalen en draad voor draad controleren en aan trekken .

Hoi Bert,
Het heeft even geduurd, na drie keer uitlezen door de garage (elke keer 35 euro ex.) en steeds het antwoord "we hebben hem gereset en de aarddraad van de pdc is gebroken of veroorzaakt sluiting", leek het goed om zelf maar apparatuur aan te schaffen, duurde even, kwam uit Australië.
Uitgelezen:
1 Fault found:
01543 - Parking Aid Warning Chime (H15)
009 - Open or Short to Ground.

En inderdaad, de Warning Chime, de buzzer achter was defect. (weerstand oneindig hoog)
Gisteravond te laat om een nieuwe te halen, dus even een weerstandje van 50 ohm geplaatst en alles werkt weer (alleen geen gepiep bij achteruit rijden).
Jammer dat een garage niet de volledige informatie geeft na uitlezen. Had ons heel wat werk bespaard.
Dank je wel voor de ondersteuning. In je vorige bericht had je het er overhet opnieuw uitlezen van de storing.
Dat, het toch wat verminderde vertrouwen in de garage en de kosten (! :) ) deed ons besluiten dan maar zelf te gaan uitlezen, met bovenstaand resultaat.
Nogmaals, Bedankt!!

HenkvK 65

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.