Mijn polo uit 1999 een 1.9D wil meestal niet starten met een warme moter.
De accu is nog goed en wordt ook nog goed bij geladen. Dat heb ik gemeten.
De startmoter draait niet altijd even soepel rond maar over het al gemeen wel.
De moter krijg wel genoeg brandstof met starten.
Als ik de accu leeg gestart en iemand start mij over, is het starten en lopen.
Wie weet wat het probleem kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hey Bjorn
Ik zou als eerste de temperatuursensor van de koelvloeistof vervangen.
Geeft vaak problemen bij volkswagen.
Het is een 4-polige sensor
Succes
Hallo, waarschijnlijk een probleem in het startonderbreker circuit dat er af fabriek opzit , dit betreft een zgn brandstofslot op de inspuitpomp dat correspondeert met een transponder in de sleutel. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Waar krijgt de motor volgens jou tijdens starten voldoende brandstof ? Bij de verstuivers of voor de inspuitpomp ? Groet Jan227.
Als je zegt dat de startmotor niet altijd even soepel draait, zal daar je probleem zitten, zeker als je zegt dat het met overstarten, starten en lopen is.
Laat de accu controleren, de bedrading ervan en de startmotor zelf, daar zal wel je probleem zitten.
Startblokkering vermoed ik niet overigens..
14 jaar
ik ga met stafan mee,, startmotor,,of misschien je kabels die niet goed meer zijn zoals massakabel,kabel niet goed in de schoentjes geknepen worden je polen ook warm tijdens het starten ??of wordt de aansluiting op het blok warm??of zit je pluskabel op de startmotor los wordt deze aansluiting warm??
14 jaar
Deze type motoren hebben veel problemen gehad met de startmotor, nl. het starttoerental dat te laag is. Enkel bij koude motor start deze onmiddelijk. Vervang hem door een nieuwe, en geen tweedehands, want je loopt de kans dat je er terug een trage insteekt. Probeer eens bij warme motor de temperatuursensor achterop de motor los te koppelen en start dan, hij zal onmiddelijk starten.µ
14 jaar
bedankt voor jullie reactie's, ik ga de startmoter vervangen en hoop dat ik dan zonder problemem weer kan starten. nogmaals bedankt. zodra het probleem is opgelost zal ik de uitkomst even melden.
14 jaar
Als ik de accu leeg gestart en iemand start mij over, is het starten en lopen. ???
Dan zou ik toch de accu eerst even goed testen (belasten) en dan eens kijken of hij nog goed is.
Gr. Harry
en zeer zeker kijken ofdat je accuklemmen goed vast en zuiver op de accupolen zitten want startkabels zet je namenlijk op de klemmen en niet op de polen
14 jaar
Hallo, laat iemand starten en controleer op het moment dat de motor niet wil aanslaan of er rook uit de uitlaat komt. Dit is een indicatie of er wel of geen brandstof wordt ingespoten/verbrandt. Hoe had je zelf geconstateerd dat er bij de motor voldoende brandstof is tijdens starten? Komt deze brandstof ook tot aan de verstuivers ? Groet Jan227
Dat startmotor verhaal is op de gewone diesel volgens mij helemaal niet van sprake, wel op de TDI motoren..
Hij moet wel normaal rond gaan en niet zoals je omschreef..Maar we wachten rustig even af.
14 jaar
De accu is gecontroleerd en is nog in prima staat.
Ik heb iemand achter de auto aten kijken en er komt met starten wel rook uit de uitlaat.
14 jaar
Maar start hij enkel slecht ( slaat slecht aan ) als de motor niet goed rond gaat, of doet hij dat ook als hij normaal rond draait ?
En.....Hoe heb je de accu gecontroleerd ??? Je moet niet op de accu meten zonder dat je iets doet, dan kan hij wel rond de 12v aangeven, laat iemand de auto starten en meet dan op de accu, kijk hoever het voltage zakt en noteer dat eens hier.
Maak anders eens een geluids fragment en plaats dat op youtube..
De basis moet wel in orde zijn, anders ga je het dalijk in een verkeerde hoek zoeken.
14 jaar
Bjorn,
Zo te lezen lijkt er inderdaad een probleem te zijn met de startmotor of met de voedingsspanning naar de startmotor.
Voordat je de startmotor zo maar vervangt is het verstandig om eerst eventuele storingen in de stroomvoorziening naar de startmotor uit te sluiten. Een suggestie is om tijdens het starten de spanning (lees: spanningsval onder belasting) te meten rechtstreeks op de beide accupolen, en datzelfde ook te meten tussen de plus aansluiting op de startmotor (de dikke zwarte draad) en de massa van de startmotor.
Op die manier test je zowel de capaciteit van de accu als eventuele weerstanden in de bedrading naar de startmotor. Het is daarbij handig als je over een digitale multimeter (DMM) beschikt met een minimum en maximum functie. Die geeft dan precies aan wat de tijdens de test laagst gemeten waarde is.
Groeten, Alfred.
14 jaar
De accu heb ik laten door meten door een automateriaalen zaak, die doormeet aparatuur heeft speciaal voor accu's door meten.
Ik zal de bedrading van de nog even doormeten met een multimeter.
14 jaar
Startmoter lagerbus kontroleren zit in het vliegwielhuis of deze niet is uitgeslagen heeft invloed op starttoerental .
eenvoudig te kontroleren met een boor ,dezelfde diameter als je startmoteras natuurlijk.
Spanning meten op relais brandstofpomp tijdens het starten, ivm kontakt blok welke waarde.
Brandstofretourleidingen verstuivers geen lekkage of pompasje brandstofpomp abnormale ruimte,brandstoffilter klepje niet gescheurd ,
Kijk tijdens het starten of in de doorzichtige brandstofleiding geen luchtbellen zitten.
suc6
net zoals ieder omschreef zit ook ik te denken aan de startmotor deze is smerig of er zal een lager uitliggen,als hij koud wel goed start lijkt me er geen probleen in de pomp te zitten
wat je simpel kunt proberen is de de stekker van de vacuumpomp eruit halen dan werkt je egr niet, dat is uit mijn hooft als je voor de auto staat het linker pompje tegen het schutbord aan en staat ook op made in the usa !!! als de egr open blijft staan zal ie ook slecht willen starten,hier ook wel ervaring mee gehad
succes er mee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar