close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: nieuwe rotor monteren

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AEE

hallo,

wie kan mij vertellen hoe je een rotor van de insteking eraf haalt?
volgens mij moet je die gewoon recht naar achteren kunnen trekken, maar dat lukt mij niet.
er zit ook geen borg-schroefje in ofzo...weet iemand een andere oplossing zonder de boel te forceren?

bvd

ed

Geplaatst door

ed72 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon doortrekken zitten soms erg vast op het asje
ducces

jan5047 0
badge

14 jaar

oke, bedankt.
ik zal morgen nog een poging wagen....

mvgr ed

ed72 0

14 jaar

Of breek hem kapot met een waterpomp tang o.i.d.

Als je eraan gaat trekken of hangen zit de kans erin dat je de ontsteking kapot maakt, het hoeft niet maar kan wel.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

tja, ik krijg 'm er maar niet af :s wat ik ook doe, ik snap er niets van...:(
het lijkt wel of de rotor er vast omheen gegoten zit...
nu heb ik 2 opties bedacht....
optie 1: warm maken met een hetelucht föhn (2000W) en dan proberen dat ding eraf te trekken..
optie 2: met een dremel een sleufje frezen/graveren in de lengterichting van het asje aan de beide tegenovergestelde kanten
om daarna met een schroeven draaier los te splijten..
of misschien wel de combinatie van optie 1 en 2...
ik weet dat dit geen populaire praktijken zijn en je wellicht schade aan kan richten, maarja 'k weet zo niks anders...
is er iemand die hetzelfde zou doen? :-o

alle reacties zijn welkom...

ed72 0

14 jaar

@ stefan 84
ik had je reactie over het hoofd gezien, maar dat zou optie 3 wel es kunnen zijn...
bedankt in ieder geval.
ik ben benieuwd naar de andere reacties, dus ik wacht nog even...

mvgr

ed72 0

14 jaar

Hallo Eddy,

Ik zou niet met zo'n hete luchtfohn eraan beginnen, de kans dat de ontsteking kapot gaat is dan groot.

Ik zou of met een waterpomp tang de rotor kapot knijpen, of inderdaad zoals je zelf al aangeeft, met een dremel de rotor inslijpen..Werkt beide goed.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

@ stefan84

hoi stefan,

eh ja, dat laatste zat ik ookal aan te denken...
maar ik ben nog blij dat ik er nog nie aanbegonnen ben, want die knakker van de automaterialen zaak heeft me ook nog de verkeerde verdelerkap verkocht...kwam ik vanavond achter:(
want ik heb natuurlijk eerst ff geprobeerd of de verdelerkap pastte en dat bleek niet het geval te zijn....
de binnenmaat diameter van de verdeelkap is gelijk met die oude kap maar de diepte tot aan de eerst aanslag ring(snap je het nog?) blijkt maar 3,5 mm te zijn ipv 4,5-5 mm
dus dat komt niet goed, dan kan de kap niet ver genoeg erop gezet worden.
en daar komt een scheve boel van, dus dan draait de rotor alles aan gort...
dus ik moet eerst er maar es voor zorgen dat ik wel de juiste onderdelen krijg die wel als gegoten passen.
ik houd jullie op de hoogte...

bedankt alvast voor je snelle waardevolle reactie(s)

mvgr eddy

ed72 0

14 jaar

wat stefan al aangeeft met waterpomptang kapotknijpen

nou, de rotor en de verdeelkap zijn inmiddels vervangen:)
tis me gelukt !! en mijn auto loopt prima (tot nu toe...)


allen bedankt voor jullie sugesties en of instructies

mvgr ed

ed72 0

13 jaar

Ook weer opgelost :)

Bedankt voor de feedback..

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.