hallo,
wie kan mij vertellen hoe je een rotor van de insteking eraf haalt?
volgens mij moet je die gewoon recht naar achteren kunnen trekken, maar dat lukt mij niet.
er zit ook geen borg-schroefje in ofzo...weet iemand een andere oplossing zonder de boel te forceren?
bvd
ed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gewoon doortrekken zitten soms erg vast op het asje
ducces
oke, bedankt.
ik zal morgen nog een poging wagen....
mvgr ed
14 jaar
Of breek hem kapot met een waterpomp tang o.i.d.
Als je eraan gaat trekken of hangen zit de kans erin dat je de ontsteking kapot maakt, het hoeft niet maar kan wel.
Gr Stefan
14 jaar
tja, ik krijg 'm er maar niet af :s wat ik ook doe, ik snap er niets van...:(
het lijkt wel of de rotor er vast omheen gegoten zit...
nu heb ik 2 opties bedacht....
optie 1: warm maken met een hetelucht föhn (2000W) en dan proberen dat ding eraf te trekken..
optie 2: met een dremel een sleufje frezen/graveren in de lengterichting van het asje aan de beide tegenovergestelde kanten
om daarna met een schroeven draaier los te splijten..
of misschien wel de combinatie van optie 1 en 2...
ik weet dat dit geen populaire praktijken zijn en je wellicht schade aan kan richten, maarja 'k weet zo niks anders...
is er iemand die hetzelfde zou doen? :-o
alle reacties zijn welkom...
14 jaar
@ stefan 84
ik had je reactie over het hoofd gezien, maar dat zou optie 3 wel es kunnen zijn...
bedankt in ieder geval.
ik ben benieuwd naar de andere reacties, dus ik wacht nog even...
mvgr
14 jaar
Hallo Eddy,
Ik zou niet met zo'n hete luchtfohn eraan beginnen, de kans dat de ontsteking kapot gaat is dan groot.
Ik zou of met een waterpomp tang de rotor kapot knijpen, of inderdaad zoals je zelf al aangeeft, met een dremel de rotor inslijpen..Werkt beide goed.
Gr Stefan
14 jaar
@ stefan84
hoi stefan,
eh ja, dat laatste zat ik ookal aan te denken...
maar ik ben nog blij dat ik er nog nie aanbegonnen ben, want die knakker van de automaterialen zaak heeft me ook nog de verkeerde verdelerkap verkocht...kwam ik vanavond achter:(
want ik heb natuurlijk eerst ff geprobeerd of de verdelerkap pastte en dat bleek niet het geval te zijn....
de binnenmaat diameter van de verdeelkap is gelijk met die oude kap maar de diepte tot aan de eerst aanslag ring(snap je het nog?) blijkt maar 3,5 mm te zijn ipv 4,5-5 mm
dus dat komt niet goed, dan kan de kap niet ver genoeg erop gezet worden.
en daar komt een scheve boel van, dus dan draait de rotor alles aan gort...
dus ik moet eerst er maar es voor zorgen dat ik wel de juiste onderdelen krijg die wel als gegoten passen.
ik houd jullie op de hoogte...
bedankt alvast voor je snelle waardevolle reactie(s)
mvgr eddy
14 jaar
wat stefan al aangeeft met waterpomptang kapotknijpen
14 jaar
nou, de rotor en de verdeelkap zijn inmiddels vervangen:)
tis me gelukt !! en mijn auto loopt prima (tot nu toe...)
allen bedankt voor jullie sugesties en of instructies
mvgr ed
13 jaar
Ook weer opgelost :)
Bedankt voor de feedback..
Gr Stefan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar