Mijn eerste post op problemcar na een tijdje leerzaam meelezen; ik hoop dat men mij kan helpen met het volgende probleem:
Polo 6n2 1.4-16V (55kW) start goed, loopt prima stationair en trekt goed op. Echter bij het rijden met constante snelheid waarbij het toerental onder 3500tpm blijft (bijv. 50 km/h in 4e versnelling of 80km/h in 5e versnelling), begint de motor spontaan te stotteren. Geef je gas dan accelereert de auto zoals normaal. Bij 120 km/h in 5e versnelling merk je vrijwel niets. Fout is een maand of 8 terug ook eens opgemerkt, maar uit zichzelf weer verdwenen en niet meer voorgekomen tot voor kort. Dit keer is het echter vele malen beter merkbaar en treedt het vrijwel constant op.
Motormanagementlampje brandt niet, uitlezen met vag-com leverde geen foutcodes op. Bougies gecontroleerd en uit voorzorg een tikje nauwer gezet, ook andere bougiekabels geprobeerd. Dit heeft allemaal niets geholpen. Waar nu verder?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gasklephuis vervuild?
Laat de spanrollen van de distributie eens controleren,daarvan wil het plastieke loopvlak scheuren en eraf vallen waardoor de riem slap komt te staan.
Bedankt voor de reacties. Gasklephuis lijkt een oorzaak te vormen; ik heb deze m.b.v. vag-com opnieuw ingelezen en het stotteren lijkt nu al 2 dagen bijna helemaal weg. Zou deze dusdanig vervuild zijn, dat het probleem met de "vervuilde" positie ingeleerd als nulpositie nu weg is? Dan zou schoonmaken van het gasklephuis en opnieuw inlezen genoeg moeten zijn, toch?
Distributieriem en spanrollen zal ik iig ook controleren; deze ligt er amper 10.000km op, maar je weet nooit.
17 jaar
[quote=6n2]Bedankt voor de reacties. Gasklephuis lijkt een oorzaak te vormen; ik heb deze m.b.v. vag-com opnieuw ingelezen en het stotteren lijkt nu al 2 dagen bijna helemaal weg. Zou deze dusdanig vervuild zijn, dat het probleem met de "vervuilde" positie ingeleerd als nulpositie nu weg is? Dan zou schoonmaken van het gasklephuis en opnieuw inlezen genoeg moeten zijn, toch?
Distributieriem en spanrollen zal ik iig ook controleren; deze ligt er amper 10.000km op, maar je weet nooit.[/quote]
Hij heeft zich nu ingeleerd op een vervuild gasklephuis,das ook niet goed.
Dus ik zou hem reinigen,dan de leerwaarden wissen (01,aanpassing,kanaal 00),dan als eerste de egr klep inleren (indien deze electrisch is),en dan pas de gasklep.
Dan is dat in ieder geval weer goed.
hoe doe je het inleren van een gasklep?.
15 jaar
egr klep probleem
15 jaar
[quote=DarkEagle]hoe doe je het inleren van een gasklep?.[/quote]
Met Bv Vag-Com
Of ga anders naar de dealer..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar