Beste ik heb mijn wagen 4 jaar nu ook een vw polo 6R 1.4 16V
De wagen is eerst Ettelijke malen in de vw garage geweest waar die ook nieuw van fabriek uit werd aangekocht en er na bij een andere locale erkende vw dealer.
Helaas doet het probleem zich nog steeds, als ik niet met de wagen rij dan sta die bv 2 dagen stil dan gaat die of wel niet aan de derde dag of heel moeizaam hoor je binnen hem contact geven.
na 2 betaalde rekeningen in de eerste garage van samen voor ene goei 740 euro en er na de andere garage met wel 'kleine olie wissel en filter en een reperatie aan vliegwiel " een goei 980 euro lichter, nu ik dacht toen dit zal wel dan de oorzaak zijn geweest ivm vliegwiel van de koeling van de motor maar niets is minder waar nog steeds het probleem.
Dus ik ben ten einde raad er zit tevens ook een nieuwe varta batterij in heb ik ook moeten kopen zelf,
ik heb ook het binnen interieur verlichting afgekopeld gehad , ook audio installatie en dergelijke want ze wilde het eerst daar op duwen maar het probleem bevond zich er voor al voor dat audio er in zat
hoe moet ik gaan opmeten en wat kan ik opmeten gaat dit met een perel tang ? want op dat gebied van opmeten ben ik een leek
[url=http://postimg.org/image/jxeurcrmh/][img]http://s12.postimg.org/jxeurcrmh/1074900...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft er niemand een oplossing hier voor ?
Heb je wel duidelijk aangegeven wat de klacht is bij jou auto ?
Want de kreet vliegwiel-koelling motor , geeft mij te denken .
Ik lees niets over gemeten lekstroom en accu test bv.
En als ik dan ook nog lees dat je een leek bent op dit gebied ?
Maar we gaan het proberen .
Min klem van de accu los maken en de multimeter op de stand ampere in serie tussen de klem en de accupool zetten en aflezen wat hij aangeeft.
Alles boven de 0.02 ampere is te hoog .
Accuklem los laten liggen en 2 dagen later de accuspanning meten , is deze dan onder de 11 v gezakt is er een cel defect , accu vervangen.
de klacht is altijd aangegeven geweest , volgens hun was er geen lekstroom, en was hun uitleg , je moet iedere dag met je wagen rijden, maar bij mijn weten als ik bv mijn opel corsa b nu gewoon na een 3 maand stil staan het contact op zet dan start die nog steeds dus , dan weet men al wat voor techniekers er ginder rond lopen, erger nog ze hebben me nooit iets gezegd ivm mijn koelings vliegwiel, het is na dat ik een vcds zelf heb aangekocht en heb uitgelezen dat hij maar liefst 20 foutcodes gaf waaronder de deze ook de andere heb ik allemaal zelf kunnen oplossen, en heb toen die foutcode prioiteit 6 door de andere vw dealer laten nazien en laten maken, zij wisten ook af van het verliesstroom, dus we dachten dat dit dan mss de oorzaak zou zijn geweest. de accu testen zijn bij beide vw garage gedaan, maar heb nadien zelf een nieuwe accu ook aangeschaft een varta is ene waar men niets in kan bij vullen, zoals er ook in zat van de garage. ik heb deze nu vandaag volledig terug laten laden ook met een CTec lader batterij heeft ook 2 jaar garantie
en ja ik weet veel van wagens af maar het gegeven vw is voor mij wat betreft dit en hun electronica echt een avontuur op zich , het inbouwen van een rns 510 enz ging volgens hun ook niet hem bolt toch maar maar , dus dit ter zijden,
Kort weg ik wil zo veel mogenlijk zelf nu gaan doen, want op de duur vertrouw en geloof ik geen enkele garage meer.
bedankt voor je info al ik ga dit morgen op mijn gemak proberen en dan laat ik wat weten hier
[url=http://postimg.org/image/jqc65z4mr/][img]http://s29.postimg.org/jqc65z4mr/rustbus...[/img][/url]
10 jaar
Dan maar advies van Kaleido opvolgen. Wat er ook aan gedaan kan worden is dat je als de multimetr meer dan 0,02 ampere aangeeft, de zekeringen één voor een uithaalt. Op het moment dat de lekstroom zakt, heb je de zoekrichting, dan wel stroom gebruiker die accu leeghaalt.
10 jaar
Misschien ook eens aangeven wat er achteraf allemaal is gewijzigd/ingebouwd aan andere elektrische gebruikers.
Zit er ook een trekhaak op met b.v. een connector met een constante stroomdraad?
Belangrijk denk ik om de gedane modificaties op te sommen want de kans is groot dat je daar ook wel wat narigheid in de vorm van stille stroomverbruikers mee in huis haalt.
10 jaar
voor dat voorval is er niets anders ingebouwd geweest.
Audio is er nadien pas ingekomen, 2012 maar dat speelt zoal nooit fel, en zoal niet op meetings is meer show en shine.
RNS 510 was er toen ook nog niet , heb ik zelf geinstaleerd en geeft ook geen foutcode.
MF stuur is ook nog niet werkende en ook pas nadien door de garage geplaatst. wat werkt daar niet de verlichting van de bediening de bediening niet en de claxon niet, ik veronderstel dat de voedings kabel niet is bijgedtrokken gezien het een scirroco gti stuur is , 'is met bijhorende airbag'
Het interieur is wel veranderd geweest, dus de stoellen zijn er uit geweest enz
maar die zijn ook zoals het hoorde terug geinstalleerd,
de zonnekleppen zijn er nog niet in , en alle verlicting binnen is led.
10 jaar
vandaag wilde ik dus testen, ik heb dus de kabel van de batterij gedaan zoals hier boven vermeld en dan de meter er tussen gezet maar er komt niet echt veel info op te staan, dus ik vermoed dat ik de foute instelling of zo heb, of de meter kan dit niet meten.
[url=http://postimg.org/image/j6dedbu2x/][img]http://s28.postimg.org/j6dedbu2x/WP_2014...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/b25a8l7nt/][img]http://s28.postimg.org/b25a8l7nt/WP_2014...[/img][/url]
9 jaar
Verkeerde stand waar hij nu op staat , beginnen op 20 a met de kabels aangesloten tussen losgenomen klem en accupool, mocht hij dan nog niets aangeven de stand 2a inschakelen.
mss dat de contacten niet genoeg door geven, morgen eens proberen met een spanklem en een kabel op de batterij en op de kabel die naar de carroserie gaat, ik moet toch de - door meten niet de + , want op 20 en 2 amp heb ik ook doorgemeten gehad en toen gaf die niks, omdat daar een wissel spannings logo op staat dat de klem mss maar alleen huisvoedings stroom kan op meten of schakelt deze automatisch over , vandaar dat ik hem op deze stand al had gezet.
Ps de wagen moet niet in werking zijn veronderstel ik ?
9 jaar
Is je probleem nog opgelost vwbc?
tot op heden nog steeds niet opgelost
8 jaar
Je amperetang is enkel geschikt voor wisselspanning/wisselstroom (ac) dus daarmee ga je niets meten.
Je moet gelijkstroom meten. Dat kan al met zo een goedkope meter van de action.
Maar ik lees dat er een flinke audio installatie inzit?
Mijn ervaring is dat dit soort problemen 9 van de 10 keer komen door achteraf (foutief) ingebouwde adio, carkits etc.
Daarmee bedoel ik vooral slecht afgezekerd, kabels die doorschuren. Verkeerde sturing etc.
Kan bv. zijn dat er een kabel doorgeschuurd is, waardoor een versterker niet meer in standby gaat.
Door de ruststroom te meten, en zekeringen een voor 1 te trekken, moet je snel de oorzaak kunnen achterhalen. Let wel op eventuele binnenverlichting/kofferverlichting die tijdens het meten blijft branden.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar