Goedendag mensen.
Ik heb een vraag op dit platform.
Weet er iemand misschien een stageplek als auto monteur?
Ik ben daarna opzoek, omdat ik een opleiding doet.
Heb garagebedrijven al gemaild, maar die geven of geen thuis of ze zitten helaas vol.
Mijn docent raden mij aan om het via deze platform te proberen.
Dus als iemand iets weet of hebt.
Gr Marco.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk wel lastig iets te vinden bij VW of iig bij een VAG groep in deze tijd maar zag laatst wel diverse advertenties bij Peugeot staan.
Ben je ook al persoonlijk naar diverse dealers gegaan en naar binnen gestapt? Misschien heb je dan wel meer kans dan alleen via een mail berichten?
Hoi Richard. Ik ben nog niet bij een dealer naar binnen gegaan. En het hoef ook niet perse bij een vw dealer te zijn.
Het gaat er mij meer om dat ik meer ervaring op doet in de autotechniek.
Ik zal inderdaad is ook bij een dealer naar binnen stappen en kijken of ze wat hebben qau stage.
Dankje Marco.
10 jaar
Ja das waar, het hoeft geen dealer te zijn (en soms beter ook hahha) maar ik bedoelde eigenlijk het persoonlijk zelf naar binnen stappen bij welke garage dan ook ipv alleen een mailtje sturen. Dan zien ze je gelijk en horen ze je gelijk en dat geeft wel een andere indruk dan als ze iets op papier zien staan.
Iig veel succes met het vinden van een stageplek!
bij een dorpsgarage naar binnenstappen niet over geld praten , leergeld !! maandje proefdraaien dan verder bespreken of de eigenaar het met je ziet zitten , loyaal opstellen aanpakken ook opruimen , met in je achterhoofd Ik wil dit vak in , monteurs moeten stressbestendig zijn is een pre, zenuwlijders lopen al gauw in de weg en daar zitten collega,s niet op te wachten , bedoel het goed maar nuchter blijven koppie gebruiken kom je het verst mee, tref je een collega die met je samen aan een auto wil werken stel je dan in dienst van hem op hij zal dan meer moeite doen om je het vak bij te brengen, het zijn maar een paar tips , zelf was ik 16 en zo begonnen nooit geen spijt van gehad
succes Marco
Hoi Thorpe. Wat jij zegt tegen mij vindt ik echt superaardig! Ik begrijp je zeer zeker wel!
Tuurlijk hoort alles erbij, en stress bestendig is logisch.
Ook jouw begrijp ik zeer zeker Richard, en ook bedankt voor je reactie!
Mensen bedankt! Gr Marco.
10 jaar
Succes iig! En laat het even weten of je iets hebt kunnen vinden (Y)
Hoi Richard. Ik zou je nog even laten weten of ik iets zou/kon vinden met een stage plek. tot nu toe zeiden de garages geen plek te hebben.
en dat ik wellicht in het voorjaar kon terug komen. Jij nog tips?
Gr Marco.
9 jaar
Nee eigenlijk niet eerlijk gezegd anders was ik zelf ook allang weg bij mijn huidige werk hahhaha maar goed ik zag wel dat Peugeot mensen zocht, schijnt overgenomen te zijn als ik goed heb. Heb je wel echt goed gezocht op internet? Ben je ook al ergens naar binnen gestapt? Bij Kwik-Fit vragen ze ook mensen zo te zien maar ja das eigenlijk niks maar goed misschien voor jou wel om iig mee te beginnen aangezien het deze tijd het heel moeilijk is om werk in de autotechniek te krijgen maar beste is om in een autobedrijf te belanden die echt affiniteit met auto's heeft en de dealers hebben dat tegenwoordig niet meer (of eig nooit gehad...) maar denk wel dat er vast wel iets te vinden is hoor als je goed zoekt maar heb er momenteel zelf geen ervaring mee.
Goeiemorgen Richard. Ben inderdaad naar binnen geweest, maar het schijnt dat ze maar een bepaald aantal mensen als stage aan mogen nemen. Ik ben trouwens wel flink bezig met mijn eigen auto's, heb er zelf 2, een Matiz en de polo. De matiz gaf ik gelijk een grote beurd, interieurfilter hebt die niet. En van die matiz ga ik ook de distributie vervangen en als het goed is, is daar geen blokkeer gereedschap voor nodig, is maar 1 nokkenas met tuimelaars.
Gr Marco
9 jaar
Hey goedenavond man, ja das jammer hoor idd. Hopen dat de economie weer snel aantrekt en dat er weer monteurs gevraagd gaan worden.
Bij een Matiz zou ik het niet weten maar dat zou goed kunnen hoor. Gewoon weer vragen stellen hoor als je twijfelt.
Ik vind het wel triest dat garage's geen stageplekken meer bieden.
Tenslotte zijn het de monteurs van morgen en daar moet je zuinig op zijn want wie wil tegenwoordig nog vieze handen?.
En ze kunnen wel zeggen dat de crisis hier een rol in speelt,maar als er straks geen monteur meer te vinden is hebben ze ook een probleem.
9 jaar
Vind ik ook!
Maja veel dealers gooien juist monteurs er nu uit (ook hele goede met een eigen mening...dus dan om de verkeerde redenen en ook stagelopers die eigenlijk weinig kosten en heel goed zouden kunnen worden) om vervolgens weer nieuwe "goede" terug te vinden, nou veel succes dealers...
ik denk dat je goede monteurs geld voor je verdienen en die mogen best een goed salaris verdienen.
Een ontevreden klant koopt gewoon geen auto meer bij een garage waar een slechte diagnose en reparatie advies gegeven word.
Uiteindelijk moet de klant betalen.
9 jaar
Goeiemorgen mensen. Bedankt voor jullie reacties, ik geef niet op en blijf ook gewoon lekker door klussen vindt het heerlijk om aan een auto bezig te zijn, alleen wat vliegt de tijd steeds zo snel.
Klopt het trouwens dat als je een distributie wilt vervangen, dat je dan technische moet zijn? Dat las ik op een site van een auto garage.
Owja mensen, het eerste wat ik vervangde aan mijn oude polo uit 98 was de thermostaat. Dat had ik de ANWB al 4 keer zien doen bij mijn auto. Toen dacht ik, dat moet ik zelf ook kunnen.
Gr Marco.
9 jaar
Marco,om soswieso aan een auto te sleutelen moet je technisch zijn.
Een beetje vreemde vraag.
Daar komt ook nog bij dat je vaak speciaal gereedschap nodig hebt om bepaalde zaken te vervangen en dat je daar ook mee om moet kunnen gaan.
Een distributie wissel vind ik niet iets voor een leek.
Het is niet alleen het monteren,maar het moet ook 100.000km of meer blijven zitten.
Ook het feit dat het een essentieel onderdeel van de auto is en je je daar geen fouten mee kunt permitteren.
Breken is einde motor.
Ook het feit dat je met een natuurprodukt als rubber werkt stelt eisen aan het schoon en netjes werken.
Met vette smeervingers aan die riem zitten kan een voortijdig einde betekenen van de riem.
Zandkorrels die tussen de riem en draaidelen terechtkomen veroorzaken kleine scheurtjes met als gevolg voortijdige breuk.
En dan kun je denken,wat een zeurpiet,maar hou het moet gewoon een hele poos blijven zitten en controle is er niet bij.
Bij twijfel moet de boel weer los.
9 jaar
Tijdje geleden zelf de distri vervangen met alles wat erbij hoort. was mijn eerste keer zonder hulp.
Alles draait super geen verbruik van iets.
Wel veel advies gehad, van mijn docent, en van problemcar.
En nee je bent geen zeur, je zegt gewoon zo als het is. Geen fouten inderdaad, anders einde oefening.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar