Polo AUD 1.4 MPI 235.000km en 7jaar
Ik heb het volgende probleem: 's morgens bij koude motor gaat het storingslampje branden met als code
overslag cilinder 3.
Ik heb de compressie gemeten en meet 15 bar op alle cilinders, Bougies/ kabels en bobine vervangen.
Van cilinder 3 en 4 heb ik ook de injector gewisseld maar het probleem blijft bij de 3e cilinder.
Het probleem blijft aanhouden zelfs als ik het gas volledig afsluit en de auto alleen op benzine rijd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou het niet kunnen dat de kleppen van die cilinder koud niet goed afdichten?
we hebben last dat gehad met een polo en na demontage van de kop waren de kleppen ingezakt en hebben we nieuwe kleppen en zittingen laten zetten.
wij hadden ook overslag van een cilinder uitgelezen.
groetjes jan.
Mee met Jan.
Compressie meten op het moment dat hij slecht loopt.
Compressie bij start toerental zal goed zijn. Alleen bij stationair RF is dit waarschijnlijk toch te laag. Haal de kop ermaar af en slijp de kleppen opnieuw in. Dit heb ik al eerder meegemaakt.
Gr. Ary
Bedankt allemaal.
Het was niet wat ik wilde horen maar ik was er al bang voor.
hoe bedoel je met het was niet wat ik wilde horen.
bedoel je dat je het zelf ook bedacht had maar hopte van niet of vind je de sugesties niet goed.
groetjes jan.
kijk eens of de aansturing injector van 3e cilinder wel goed is ................bij een haperende aansturing van een injector kan je ook een foutcode missfire kijgen
De suggesties zijn prima, alleen had ik nog niet gedacht aan de kleppen omdat de compressie goed was.
Bij deze reparatie zijn de kosten voor de klant te hoog en wil hij het niet klaar hebben
geen inlaatspruitstuk pakking lek
16 jaar
Heb paar keer zo'n soort geintje gehad.
1x ongeveer zoals Jan T,maar bij mij kwam de klepzitting soms los!!,gevolg was soms goed lopen en opeens heel slecht lopen,de compressie test was de ene x goed (op het moment dat ik hem uitzette toen hij goed liep),en als ik hem uitzette op het moment dat hij slecht liep was de compressie ook heel laag.
Ook een paar x gehad dat hij zwaar verkoolde kleppen had,met ook cylinderoverslag als storing.
Ik ben al met een plantenspuit bezig geweest en met remreiniger maar hier reageert hij niet op.
Ik begin ook het idee te krijgen dat het vervuiling van de kleppen is omdat het gasklephuis ook
zo vies was. (met gasklephuis reiniger en geen ontvetter)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar