Volkswagen Polo: Stationair galopperen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik had een probleem met het afremmen bij een warme motor, dan viel de auto vaak uit. Stationair liep de auto ook maar 800 toeren. Er is aan gewerkt en het toerental is stationair hoger gezet, maar dit mocht niet baten. Nu is inmiddels de gasklep schoon gemaakt en is het probleem van het auto uitvallen bij het afremmen verholpen (hij deed dit bij een warme motor sneller dan bij een koude motor), maar na het schoonmaken van de gasklep is er een nieuw probleem ontstaan namelijk;

De auto loopt stationair 1600 - 1800 toeren en galoppeert naar 2000 - 2200 en weer terug. Ook tijdens het rijden als de koppeling ingedrukt wordt doet de auto dit, wat zeer irritant is. Er zit wel een powerfilter onder in plaats van de orginele luchtfilter. Kan dit er iets mee te maken hebben? Of het boutje in de caberateur afstellen / bijdraaien? OF losse kabeltjes ofzo? Iemand die iets weet voor dit irritante probleem?

MvG,
G. van Dijk.

Vaminos

Geplaatst door Vaminos (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Vaminos (0), 15 jaar geleden

"Hierna de electronische gasklep unit inleren zodat de basisstand herkent kan worden."

Las ik net ergens. Dat ging erover na het schoonmaken van de gasklep, kan mijn probleem worden veroorzaakt door het niet opnieuw inleren? En hoe moet dat gebeuren? Want dat heb ik niet gedaan volgens mij

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat zou wel eens heel goed kunnen, die kan met de vagtester bij de dealer of iemand met vagcom op zijn pc/laptop.
Hoe heeft men het stationair hoger gezet? De gaskabel strakker gezet want het stationair bij deze motoren is electronisch geregeld als goed is.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Audidriver73]Hoe heeft men het stationair hoger gezet? De gaskabel strakker gezet want het stationair bij deze motoren is electronisch geregeld als goed is.[/quote]
Als dat zo is,dan kabel weer juist monteren,dan leerwaarden wissen (indien mogelijk),dan gasklephuis inleren.
Zou daarna goed moeten zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.