close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Centrale deurvergrendeling Polo

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Hallo,
Wij hebben een vw Polo uit 1999. 1.6i 5 deurs. Standaard zit er centrale deurvergrendeling op (zonder afstandbediening). Nu werkt deze niet meer. We kunnen de portieren ook niet openen met de sleutel. Dus nu moeten we de achterklep openen en dan het achterste portier met de hand openen om zo de auto binnen te komen.

Eenmaal open kan hij met de sleutel ook niet meer op slot. moet de pin indrukken en de deur dicht gooien. Af en toe als je de deur probeert te openen met de sleutel, kan ik de CV motor horen, maar hij ontgrendeld niet. DIt is trouwens niet altijd het geval, dan horen we de motor wel, dan niet.

Onze vraag is nu:

is dit zelf op te lossen en hoe?
Als ik naar de dealer moet, wat zijn dan ongeveer de kosten om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reaktie's


Johan

Geplaatst door

Johansanders (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, hebben beide voorportieren een slotcilinder in de buitenste deurgreep, of alleen het bestuurdersportier ? Mogelijk zit er iets mechanisch vast in de bediening tussen cilinderslot (-en) en deurslot(-en). Kun je de sleutel helemaal niet omdraaien of lukt dit wel iets,maar voel je veel weerstand ?

Als je de sleutel echt met geen mogelijkheid kunt draaien, kan het ook zijn dat de slotcilinder defect is waardoor je gewoon de slotcilinder niet kunt draaien in de handgreep. Slotcilinder smeren zou kunnen helpen. Anders portiergreep er uit halen, slotcilinder verwijderen en defect verhelpen; dit valt erg tegen bij de polo van 1999,gezien de cilinderslot constructie(veel veertjes,meenemertjes e.d. ). Zou er zelf niet aan beginnen als je dit niet eerder hebt gedaan.

Wat het zal kosten bij de dealer is moeilijk te zeggen, in ieder geval moeten ze de deurgrepen en/ of portierbekleding(-en) er af halen, en eventueel nog onderdelen vervangen.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

johan is dit bij beide portiersloten zo.
het gebeurt namelijk nogal eens dat de verbindings pen van het cilinderslot nar het binnen slot stuk gaat.
dan kan het zijn dat hij niet open gaat of dicht gaat of gewoon los draait.
ik weet niet hoe handig je bent want je zou om tebeginnen de sloten die met de handgreep los tehalen om tezien of het zo is.
anders zal het een bezoek aan de garage worden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

[quote=Jan227]Hallo, hebben beide voorportieren een slotcilinder in de buitenste deurgreep, of alleen het bestuurdersportier ? Mogelijk zit er iets mechanisch vast in de bediening tussen cilinderslot (-en) en deurslot(-en). Kun je de sleutel helemaal niet omdraaien of lukt dit wel iets,maar voel je veel weerstand ?

Als je de sleutel echt met geen mogelijkheid kunt draaien, kan het ook zijn dat de slotcilinder defect is waardoor je gewoon de slotcilinder niet kunt draaien in de handgreep. Slotcilinder smeren zou kunnen helpen. Anders portiergreep er uit halen, slotcilinder verwijderen en defect verhelpen; dit valt erg tegen bij de polo van 1999,gezien de cilinderslot constructie(veel veertjes,meenemertjes e.d. ). Zou er zelf niet aan beginnen als je dit niet eerder hebt gedaan.

Wat het zal kosten bij de dealer is moeilijk te zeggen, in ieder geval moeten ze de deurgrepen en/ of portierbekleding(-en) er af halen, en eventueel nog onderdelen vervangen.

Groet Jan227[/quote]
Ja beide deuren hebben een slotcilinder. ik kan de cilinder wel draaien maar dan gebeurd er niets, de deur blijft gesloten. en het gaat niet zwaar, gewoon normaal (wat onder normaal te noemen valt:)

Johansanders 0

16 jaar

[quote=jan T]johan is dit bij beide portiersloten zo.
het gebeurt namelijk nogal eens dat de verbindings pen van het cilinderslot nar het binnen slot stuk gaat.
dan kan het zijn dat hij niet open gaat of dicht gaat of gewoon los draait.
ik weet niet hoe handig je bent want je zou om tebeginnen de sloten die met de handgreep los tehalen om tezien of het zo is.
anders zal het een bezoek aan de garage worden.

groetjes jan.[/quote]
Hallo Jan,

Ja dat is bij beide cilinders, kan wel draaien, maar dan gebeurd er niets :(

Johansanders 0

16 jaar

Hallo, rijd er eens mee langs de VW dealer. Als ze de deurgrepen er uit halen kunnen ze waarschijlijk snel zien wat het probleem is. De deurgrepen eruit halen is snel gedaan. Een reparatie setje voor een cilinderslot hebben de meeste dealers wel op voorraad.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Ok, jan. Gaan we doen.. Bedankt voor jou( en de andere antwoorden)



Johan

Johansanders 0

16 jaar

[quote=Johansanders][quote=jan T]johan is dit bij beide portiersloten zo.
het gebeurt namelijk nogal eens dat de verbindings pen van het cilinderslot nar het binnen slot stuk gaat.
dan kan het zijn dat hij niet open gaat of dicht gaat of gewoon los draait.
ik weet niet hoe handig je bent want je zou om tebeginnen de sloten die met de handgreep los tehalen om tezien of het zo is.
anders zal het een bezoek aan de garage worden.

groetjes jan.[/quote]
Hallo Jan,.[/quote]
Nog een aanvullig, de ene keer openen de deuren wel, de andere keer niet. Als ik met het raam open de "pal" indruk gaan de deuren wel op slot/open. Zou het aan het slot kunnen liggen?

Nogmaals bedankt


Johan

Johansanders 0

16 jaar

Hallo, het lijkt er inderdaad op dat het probleem zit in het gedeelte dat tussen slotcilinder en deurslot zit (soort stangetje dat met de slotcilinder meedraait en het deurslot bedient) . Als de buitenste deurgrepen er uit zijn gehaald, is waarschijnlijk snel te zien waar het probleem zit.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

slotcylinder is volgens mij bij volkswagen alleen in zijn geheel te krijgen ,en niet in losse onderdelen(het stangetje dat jullie bedoelen),ze hebben deze dan ook niet op voorraad..

vergeet niet je paspoort of rijbewijs mee te nemen,want ze vragen legitimatie meestal.

complete cylinder kost je iets van 50 euro.

suc6

grtjs danny

danny1937 0

16 jaar

[quote=danny1937]slotcylinder is volgens mij bij volkswagen alleen in zijn geheel te krijgen ,en niet in losse onderdelen(het stangetje dat jullie bedoelen),ze hebben deze dan ook niet op voorraad..[/quote]
Onderdelen en aanhangsel zijn gewoon los verkrijgbaar, misschien niet op voorraad is wel te bestellen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden!,
Ik ga volgende week de dealer bellen en een afspraak maken. De auto moet ook een onderhoudsbeurt hebben dus dat ga ik dan combineren.

Johan

Johansanders 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.