VW polo 1900D AEF meestal (okkasioneel niet) bij opstarten van het voertuig is het precies alsof de motor los ligt in het voertuig (zaols bij kapotte motorsteunen).
DUBBEL MASSA VIEGWIEL + KOPPELING
STARTER
KRUKASTANDWIEL + SPIE
Zijn allemaal reeds vervangen. Wat kan het probleem nog zijn???
BIJNA RADELOOS.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien de pomptiming niet goed,of een sensor niet best.
Distributie is correct. Welke sensor zou dit probleem kunnen veroorzaken?
17 jaar
dit toch weer in het massavliegwiel zoeken......komt regelmatig voor.............!!!
NIEUW dubbel massa LUK vliegwiel is de kans dan toch groot dat daarin ook een probleem zit? Ik ben mij al aan het afvragen of het niet in de dieselpomp kan zitten. Zijn er met die pompen al problemen geweest?
17 jaar
hoelang ishet geleden dat het massavliegwiel vervangen is? en deden zich deze problemen meteen weer voor na het vervangen van het vliegwiel?
is het alleen bij het starten? zodra de motor eenmaal loopt loopt en rijdt hij goed?
als de motorsteunen allemaal heel zijn....vrees ik dat het vliegwiel toch weer de boosdoener is.
Ongeveer een maand geleden vervangen. De problemen waren er niet onmiddellijk, al startte de motor luidruchtiger dan voor de problemen begonnen. Na ongeveer 2 à 3 weken begonnen de grote problemen opnieuw. Motorsteunen zijn goed, wij hoopten dat deze het probleem waren de eerste keer.
PS:Alvast bedankt voor de snelle reacties Arie en Ricky. Dit wordt erg gewaardeerd.
17 jaar
zelf ook meegemaakt met een 6 n diesel, bij het starten klapperen en slaan...als ie eenmaal liep, was het perfect....vliegwiel zat er klein half jaar in....maar wel weer stuk......
kijk er dus niet van op dat de jouwe na een maand weer kaduuk is, jouw problemen klinken heel erg richting vliegwiel...
[quote=Swakke]Distributie is correct. Welke sensor zou dit probleem kunnen veroorzaken?[/quote]
distributie is correct.... en pomptiming ? indien het vliegwiel stuk zou zijn (binnen een maand, wat ik niet geloof) dan moet de motor ook trillen waneer er vermogen wordt gevraagt ? denk dan ook niet dat het vliegwiel het probleem is, denk eerder pomptiming.
Gr. paul,
de motor hoeft niet zozeer te trillen als er vermogen wordt gevraagdt.................het probleem van een kapot vliegwiel bij deze polo diesels uit zich hoofdzakelijk met het starten.....!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar