auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Polo G40 Foutcodes

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 G40 PY

Ik ben sinds kort in het bezit van een polo g40

na een tijdje ermee gereden te hebben merkte in dat hij stationair erg schommelde in de toeren tussen 500 en 900 toeren
Verder ook tijdens het optrekken dat hij erg inhoud

Na wat uitlezen op het werk kwam ik bij de volgende foutcodes:

00523:Tempratuur inlaatsensor
00521: Weerstand mengsel

Hierbij verder vermeld dat de kabels slecht waren en dat er geen signaal van de sensoren afkwamen (Tempratuursensor ondertussen al v.v!)

Dus na wat meten op de kabels erachter gekomen dat er geen kabelbreuk inzat

Kan iemand me misschien hiermee verder helpen??

Geplaatst door

Rico_G40 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

home → lijst met foutcodes

foutcode: 00523

nl Sensor voor de inlaatluchttemperatuur (G42)
du Geber für Ansauglufttemperatur (G42)
en Intake Air Temperature Sensor (G42)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

Iets verminderd vermogen
Toegenomen brandstof gebruik

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting
Draadbreuk tussen G42 en J220 (Engine Control Module)
G42 defect
J220 defect

Mogelijke oplossingen:

Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Vervang G42
Vervang J220


***********************************************************************

foutcode: 00521

nl CO Potentiometer (G74)
du CO-Potentiometer (G74)
en CO Fuel Trim Potentiometer (G74) No signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

Open circuit in wiring
G74 defect

Mogelijke oplossingen:

Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Vervang G74

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dankje!

maar heb je ook een afbeelding van j220 en g74 waar ze zitten?

Rico_G40 0

15 jaar

J220 is de computer

G74 Zie :http://www.vwgolf-info.nl/overige_modell...

Pagina 3 onderaan en 4

stefan84 0

15 jaar

Heb weer ff uitgelezen vandaag en de Tempratuur inlaatsensor gaf -40 aan

helaas nog niet verder gekomen

Rico_G40 0

15 jaar

[quote=Rico_G40]Heb weer ff uitgelezen vandaag en de Tempratuur inlaatsensor gaf -40 aan

helaas nog niet verder gekomen[/quote]
Dat zal komen omdat de motor niet loopt..

stefan84 0

15 jaar

Dit geef de motor ook aan terwijl hij loopt!
dus op contact en lopend

Rico_G40 0

15 jaar

hmm..dan zou ik toch nogmaals naar de kabels kijken,indien je al aangeeft dat deze slecht zijn,de sensor is vervangen,dan blijft er niet veel meer over..maar als hij loopt is -40 natuurlijk niet normaal..

stefan84 0

15 jaar

wat zouden de waardens moeten zijn als ik ze door meet?

had 20ohm en 5v

Rico_G40 0

15 jaar

De stekkers van de gecombineerde CO-potmeter/inlaattemperatuursensor en klopsensor zijn niet toevallig verwisseld?
Dat is namelijk mogelijk qua lengte van kabels en soort stekker.
De stekker met gouden contacten moet aan de klopsensor.

Dit gaat natuurlijk alleen op als de auto in jouw bezit altijd al slecht heeft gelopen.

Denman 0

15 jaar

Ben net weer terug uit polen, had snel even gekeken maar zie geen gouden contacten helaas
heb alleen een witte en een zwarte stekker

Rico_G40 0

15 jaar

Zolang de zwarte stekker (zonder gouden contacten en mét blauw-achtige draden) op de sensor in de inlaatbuis zit is het goed.
De witte hoort op het gasklephuis.

Denman 0

15 jaar

Volgens mij hebben we het probleem gevonden!
De 2 stekkers zaten verkeerd om
vanmiddag uitlezen

Rico_G40 0

15 jaar

Hopen dat het hiermee opgelost is dan..

Ben benieuwt.

stefan84 0

15 jaar

De zwarte stekker met gouden contacten kom je tegen op het beugeltje aan de rechterkant van het inlaatspruitstuk.

Denman 0

15 jaar

We gaan zo kijken, vraag me wel af wat de vorige eigenaar allemaal met de auto heeft gedaan

Rico_G40 0

15 jaar

Kan soms een leuke puinhoop zijn.

Mocht je er niet uitkomen dan zou je hulp kunnen vragen aan Arno uit Heesch (contactgegevens kun je krijgen via email), die kan ook de g-lader voor je nakijken en/of reviseren.
Als je dichterbij zou wonen dan had ik wel even willen kijken.

Denman 0

15 jaar

Hen helaas geen tijd gehad om uit te lezen, maar de auto
Houdini niet meer in en schommeld ook niet meer in de toeren,
dus denk dat het probleem opgelost is, maar in iedergval nog
bedankt Voor jullie hulp!

Rico_G40 0

15 jaar

Heb helaas geen tijd gehad om uit te lezen, maar de auto
Houd niet meer in en schommeld ook niet meer in de toeren,
dus denk dat het probleem opgelost is, maar in iedergval nog
bedankt Voor jullie hulp!

Rico_G40 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.