Ik ben sinds kort in het bezit van een polo g40
na een tijdje ermee gereden te hebben merkte in dat hij stationair erg schommelde in de toeren tussen 500 en 900 toeren
Verder ook tijdens het optrekken dat hij erg inhoud
Na wat uitlezen op het werk kwam ik bij de volgende foutcodes:
00523:Tempratuur inlaatsensor
00521: Weerstand mengsel
Hierbij verder vermeld dat de kabels slecht waren en dat er geen signaal van de sensoren afkwamen (Tempratuursensor ondertussen al v.v!)
Dus na wat meten op de kabels erachter gekomen dat er geen kabelbreuk inzat
Kan iemand me misschien hiermee verder helpen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
home → lijst met foutcodes
foutcode: 00523
nl Sensor voor de inlaatluchttemperatuur (G42)
du Geber für Ansauglufttemperatur (G42)
en Intake Air Temperature Sensor (G42)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Iets verminderd vermogen
Toegenomen brandstof gebruik
Mogelijke oorzaken:
Draadbreuk of kortsluiting
Draadbreuk tussen G42 en J220 (Engine Control Module)
G42 defect
J220 defect
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Vervang G42
Vervang J220
***********************************************************************
foutcode: 00521
nl CO Potentiometer (G74)
du CO-Potentiometer (G74)
en CO Fuel Trim Potentiometer (G74) No signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
Open circuit in wiring
G74 defect
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Vervang G74
Gr Stefan
Dankje!
maar heb je ook een afbeelding van j220 en g74 waar ze zitten?
15 jaar
J220 is de computer
G74 Zie :http://www.vwgolf-info.nl/overige_modell...
Pagina 3 onderaan en 4
15 jaar
Heb weer ff uitgelezen vandaag en de Tempratuur inlaatsensor gaf -40 aan
helaas nog niet verder gekomen
15 jaar
[quote=Rico_G40]Heb weer ff uitgelezen vandaag en de Tempratuur inlaatsensor gaf -40 aan
helaas nog niet verder gekomen[/quote]
Dat zal komen omdat de motor niet loopt..
15 jaar
Dit geef de motor ook aan terwijl hij loopt!
dus op contact en lopend
15 jaar
hmm..dan zou ik toch nogmaals naar de kabels kijken,indien je al aangeeft dat deze slecht zijn,de sensor is vervangen,dan blijft er niet veel meer over..maar als hij loopt is -40 natuurlijk niet normaal..
15 jaar
wat zouden de waardens moeten zijn als ik ze door meet?
had 20ohm en 5v
15 jaar
[url=http://img200.imageshack.us/i/51775255.p...][img]http://img200.imageshack.us/img200/5567/...[/img][/url]
[url=http://img33.imageshack.us/i/16034194.pn...][img]http://img33.imageshack.us/img33/9100/16...[/img][/url]
15 jaar
De stekkers van de gecombineerde CO-potmeter/inlaattemperatuursensor en klopsensor zijn niet toevallig verwisseld?
Dat is namelijk mogelijk qua lengte van kabels en soort stekker.
De stekker met gouden contacten moet aan de klopsensor.
Dit gaat natuurlijk alleen op als de auto in jouw bezit altijd al slecht heeft gelopen.
15 jaar
Ben net weer terug uit polen, had snel even gekeken maar zie geen gouden contacten helaas
heb alleen een witte en een zwarte stekker
15 jaar
Zolang de zwarte stekker (zonder gouden contacten en mét blauw-achtige draden) op de sensor in de inlaatbuis zit is het goed.
De witte hoort op het gasklephuis.
15 jaar
Volgens mij hebben we het probleem gevonden!
De 2 stekkers zaten verkeerd om
vanmiddag uitlezen
15 jaar
Hopen dat het hiermee opgelost is dan..
Ben benieuwt.
15 jaar
De zwarte stekker met gouden contacten kom je tegen op het beugeltje aan de rechterkant van het inlaatspruitstuk.
15 jaar
We gaan zo kijken, vraag me wel af wat de vorige eigenaar allemaal met de auto heeft gedaan
15 jaar
Kan soms een leuke puinhoop zijn.
Mocht je er niet uitkomen dan zou je hulp kunnen vragen aan Arno uit Heesch (contactgegevens kun je krijgen via email), die kan ook de g-lader voor je nakijken en/of reviseren.
Als je dichterbij zou wonen dan had ik wel even willen kijken.
15 jaar
Hen helaas geen tijd gehad om uit te lezen, maar de auto
Houdini niet meer in en schommeld ook niet meer in de toeren,
dus denk dat het probleem opgelost is, maar in iedergval nog
bedankt Voor jullie hulp!
15 jaar
Heb helaas geen tijd gehad om uit te lezen, maar de auto
Houd niet meer in en schommeld ook niet meer in de toeren,
dus denk dat het probleem opgelost is, maar in iedergval nog
bedankt Voor jullie hulp!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar