Betreft een polo 1.4 16v BBY na het vervangen van de remschijven bleek de accu leeggelopen te zijn. Misschien contact aan blijven staan, maar dat is niet meer te achterhalen. met booster gestart, motor liep even onregelmatig maar verder goed ben proefrit gaan maken en na ongeveer 1 km stopt de motor terugeghaald naar de garage, motor gestart, loopt ongeveer 20 sec en stopt dan na verloop van tijd kan je weer starten en herhaalt dit euvel zich. geeft geen foutcode"s
Iemand enig idee?
Hans
Geplaatst door hamalipa (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
sleutelherkenning? Probeer eens met de reservesleutel
VAG-Com uitgelezen of met welke andere tester????????
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
als het in de wegrijblokkering zit dan loopt hij maar 2 sec. als hij stopt heb je dan al gecontroleerd of hij wel brandstof inspuit?
hamalipa (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoe kan ik dit het beste controleren John? heb hem trouwens uitgelezen met mijn Launch tester
tedkroon (0), 15 jaar geleden
ECU defect vanwege overspanning bij het boosten van de tweede accu!!
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=tedkroon]ECU defect vanwege overspanning bij het boosten van de tweede accu!![/quote]
Als je hem parallel aansluit (zoals hoort) dan kun je wel 10 accu's tegelijk aansluiten,de spanning blijft 12 volt.
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=hamalipa]Hoe kan ik dit het beste controleren John? heb hem trouwens uitgelezen met mijn Launch tester[/quote]
Als prof zijnde weet je toch wel hoe je kan zien of de motor benzine krijgt......
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
[url=http://img17.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img17.imageshack.us/img17/4484/s2...[/img][/url]
zo controleer je dat.gr john
tedkroon (0), 15 jaar geleden
Bij het ontkoppelen van de startkabel ontstaat een inductie piekspanning die je ECU kan beschadigen. Met name als je op de startende auto weinig belasting heb. Immers de accu heeft in lege toestand een hoge inwendige weerstand! Geadviseerd wordt om bij het ontkoppelen de achteruitverwarming aan te zetten. Hiermede dempt je de piekspanning af.
Uiteraard blijft de spanning bij parallel schakelen 12 V.