Hallo,
2 Weken terug een koppelingset vervangen van een 1999 Polo, 1.6 liter met 55 kw. Probleem is nu dat hij soms niet makkelijk in de 5e versnelling wil.
Aangezien de auto wel normaal vanuit zijn vrij naar de 1e versnelling gaat, lijkt het mij dat de koppelingsplaat goed vrij komt en dat er met de nieuwe koppeling geen probleem is?
De zelfstellende koppelingskabel hebben we niet geblokkeerd. Deze hebben we gewoon los kunnen trekken uit zijn houder, en later weer gemonteerd. In de tussentijd is het koppelingspedaal niet aangeraakt, dus ik neem aan dat hier niets fout kan zijn?
Schakelmechanisme werkt met 1 kabel en 1 stang. De kabel zit geborgd met een clipje, en druk je op een kogeltje. Deze kan in mijn ogen op 1 manier ge(de)monteerd worden.
De schakelstang zit in een soort gleuf, waarmee hij (denk ik) te stellen is. Zit vast met een boutje en een grote gekartelde moer. Deze is los geweest, en hebben we ''op de gok'' terug gemonteerd (aan de hand van slijtagepatroon op de gleuf, zodat hij op ongeveer de zelfde plek terug zou staan).
Ik ben bang dat hier het probleem zit. Kan/klopt dat? Hoe stel je dit goed af?
Alvast bedankt!
Groet, Jeroen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat heb je goed geconstateerd , probeer maar eens deze iets te verstellen , gewoon proberen , er kan ook een gaatje in de beugel zitten waar je een pennetje in kunt steken.
Ik doe het altijd op het gevoel , schakeld hij goed is het mij ook goed.
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Kun je op basis van deze info ook zeggen welke kant op de de kabel versteld moet worden?
9 jaar
Gewoon proberen , zoveel werk is het niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar