Ik heb wat startproblemen met mijn polo en ik hoop dat ik middels dit forum wat verder geholpen wordt. De feiten/constateringen op een rijtje:
- Motor start, maar slaat na 2 seconden weer af.
- Na meerdere malen proberen slaat hij wel aan.
- Bij een echte koude start start hij meestal meteen, bij een warme motor meer problemen.
- Als het vriest buiten: geen startproblemen
- Op 98 brandstof loopt en start de motor beter.
- Als de motor wel blijft lopen, loopt hij als een zonnetje.
- Heel soms houdt de motor in als ik vol gas de snelweg op wil (versnelling 4, snelheid 80-90 km/u).
- Met de reserve sleutel heb ik hetzelfde probleem.
Wat is er gecontroleerd:
- Bougie kabels (zijn een jaar oud).
- Verdelerkap (droog van binnen en geen corrosie)
- Zekeringkast
- Kabels en contactpunten van de accu schoongemaakt.
- Aarde punten schoongemaakt.
Wat is er al vervangen:
- Bougies
- Koelvloeistof sensor
- Accu
- Bobine
Wat wil ik nog vervangen:
- Contactblok
- Brandstoffilter
Wie o wie heeft er tips voor me om dit probleem op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zie dat je nog steeds niet de wegrijblokkering en leesspoel hebt vervangen.
Staan er ook storingen in het geheugen ??
Hoe zou ik die kunnen vervangen?
Er stonden geen storingen in het geheugen, aldus de VW dealer.
13 jaar
Ik ga voor je leesspoel, te meer bij koude het veld sterker is dan bij warmte (grotere weersttand)
13 jaar
hoe is de gasklepregeleenheid is die wel schoon werk goed
als die stroef werk of vervuilt is slaat ook af bij koude start
13 jaar
Het is een bekend probleem bij dit bouwjaar polo's.
Regelapp. zit links onder het dashboard geschroefd.
Je moet kijken of de stekkers wel verguld zijn want als dat niet het geval is zou ik gaan voor een nieuw regelapp. en leesspoel.
Daarna moet je wel sleutels bij de dealer laten inleren.
[quote=osman]hoe is de gasklepregeleenheid is die wel schoon werk goed
als die stroef werk of vervuilt is slaat ook af bij koude start[/quote]
De gasklep heb ik gereinigd en die loopt soepel. Ik ga eens naar de leespoel en het regelapparaat kijken.
Bedankt voor de tips mannen!
13 jaar
Inmiddels de leespoel vervangen en sleutels opnieuw laten inlezen bij de VW dealer. Helaas is het probleem gebleven.
Als ik de koelvloeistof sensor eraf haal, dan 1 keer start, de sensor weer aansluit, dan start hij de 2e keer wel goed. Kortom er lijkt iets mis te gaan met de inspuiting of bepalen van het juiste mengsel brandstof/lucht. Ik snap er niks meer van, dus als iemand nog een suggestie heeft: graag!
Een benzine motor heeft toch meer brandstof nodig bij lage temperaturen?
13 jaar
Niemand meer met ideeen?
13 jaar
Welke module/sensor meet de samenstelling van de uitlaat gassen en welke of de samenstelling van het bezine/zuurstof mengsel in orde is? Ik denk dat ik het hier in moet zoeken.
13 jaar
Lambda sonde meet de samenstelling van de uitlaat gassen.
Of het mengsel in orde is bepaalt de motor-computer a.d.h.v. het signaal van die lambdasonde.
Voor startproblemen hoef je daar niet te zoeken, want de sensor wordt niet gebruikt bij de koude start en moet eerst warm worden.
Het kan zijn dat je koelvloeistof temperatuur wat te warm aangeeft en dan heb je te weinig verrijking.
Maar dat is alles te meten/uit te lezen.
Geen valse lucht ergens? Lek slangetje bij voor beeld?
Welke lekslang bedoel je??
13 jaar
Geen lekslang, maar een vacuum slang(etje) dat lek/gescheurd/poreus is.
Voetpakking van gasklephuis op inlaatspruitstuk niet gescheurd of lek ?
hallo heb dat probleem ook al een keer gehad heb toen het ontstekingsmodule vervangen en het probleem was opgelost
Hallo,
Het starten van de motor en gelijk weer afslaan doet me denken aan de Motor Management Unit.
Ik rijd zelf een polo 1.9 SDI en heb dit ook gehad.
Bij mij werd de MMU gevoed vanuit relay 109, een zwart doosje dat in de zekeringbox zit. Een beruchte.
Een slecht relay 109 zorgt voor de meest vreemde storingen. 'Die 109 staat met dikke letters op het relayblokje.
Heb jij ook zo'n relay? Vervang hem maar eens. Misschien dat het relay voor de voeding van de MMU in een benzine-polo een ander nummers heeft.
Hoe dan ook, mogelijk krijgt de MMU GEEN goede strakke voedingsspanning, en veroorzaakt dit rare problemen.
Het oude zwarte relay 109 staat erom bekend bloedheet te worden. Dan ontstaan de problemen.
Dus als je een koude motor (en koude relays) hebt gaat het nog.
Relay kost iets van 12 euro bij de dealer. Vraag wel de grijze uitvoering, welke is verbeterd, en veel minder heet wordt.
13 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb een polo 1.6 uit 1994 en hij start maar valt na twee seconden weer uit..Volkswagen monteur snapt er niks van.. Contact vervangen , gaspklep nagekeken startmotor ook. Hier zijn verder geen bijzonderheden mee. Een maandje gelden was het af en toe.. en nu is het bijna standaard.. Wil deze polo graag verkopen maar met deze problemen wil ik hem ook niet aan iemand anders verkopen.. Niemand dit mee gemaakt.?? Echt dikke vette pech met deze auto vorige maand versnellingsbak vervangen net een nieuwe APK erop en nu dit gezeik... Als iemand weet wat het is please graag een reactie..
13 jaar
[quote=Eljoris]Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb een polo 1.6 uit 1994 en hij start maar valt na twee seconden weer uit..Volkswagen monteur snapt er niks van.. Contact vervangen , gaspklep nagekeken startmotor ook. Hier zijn verder geen bijzonderheden mee. Een maandje gelden was het af en toe.. en nu is het bijna standaard.. Wil deze polo graag verkopen maar met deze problemen wil ik hem ook niet aan iemand anders verkopen.. Niemand dit mee gemaakt.?? Echt dikke vette pech met deze auto vorige maand versnellingsbak vervangen net een nieuwe APK erop en nu dit gezeik... Als iemand weet wat het is please graag een reactie..[/quote]
Dit model heeft waarschijnlijk (nog) geen startonderbreker, dus zul je toch ergens anders moeten zoeken.
[quote=oldford]Geen lekslang, maar een vacuum slang(etje) dat lek/gescheurd/poreus is.[/quote]
Ik heb geen lek/poreus slangetje kunnen vinden. Ik ga eens kijken welke relais erin zit.
Waar kan ik deze ontstekingsmodule aan herkennen? Het gaat niet om een bobine toch? Want die heb ik al vervangen voor een nieuwe.
[quote=Audidriver73]Voetpakking van gasklephuis op inlaatspruitstuk niet gescheurd of lek ?[/quote]
Hoe kan ik deze herkennen? Gasklephuis is mij bekend, evenals het uitlaatspruitstuk. Zie daar geen nattigheid of lekkage.
[quote=Audidriver73]Dit model heeft waarschijnlijk (nog) geen startonderbreker, dus zul je toch ergens anders moeten zoeken.[/quote]
Mijn model heeft wel startonderbreking ook al is het de meest standaard uitvoering die er is :)
13 jaar
Je ziet ook vaak bijna niet dat de voetpakking defect is, motor laten lopen en met remreiniger of ontvetter aan onderkant van gasklephuis spuiten, gaat motor dan hoger lopen weet je genoeg.
Anders toch de startonderbreker maar dat zou dan uit te lezen moet zijn als goed is.
[quote=Audidriver73]Voetpakking van gasklephuis op inlaatspruitstuk niet gescheurd of lek ?
Dit model heeft waarschijnlijk (nog) geen startonderbreker, dus zul je toch ergens anders moeten zoeken.[/quote]
Pakking lijkt nog heel en bij het uitlezen geen foutmelding (aldus VW dealer). Ik heb het idee dat de motor net te weinig brandstof krijgt bij het starten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er meer brandstof wordt ingespoten bij de start?
13 jaar
Is de koelvloeistof temperatuur sensor al gecontroleerd cq vervangen ?
[quote=Audidriver73]Is de koelvloeistof temperatuur sensor al gecontroleerd cq vervangen ?[/quote]
Ja die is al vervangen. Paar dagen geleden heb ik de thermostaat vervangen (inclusief koelvloeistof en kunstof huis) en temperatuur blijft mooi op 90 graden (die temp wordt gemeten door de koelvloeistofsensor). Dus dat lijkt goed te zijn.
13 jaar
Inmiddels de zekeringkast eruit gehaald, alles goed nagelopen, zekeringen eruit gehaald en schoongemaakt en de auto start inmiddels al 4 dagen probleemloos. Kortom het lijkt op gelost te zijn.
13 jaar
Hey Jongens bedankt voor alle reacties , maar ik werd er echt helemaal gek van. Ik heb deze polo verkocht met de storing erbij. Ik bedoel ik heb hem voor 400,- euro verkocht en verteld over de storing. De koper zei zelf handig te zijn en dat hij het waarschijnlijk wel kon vinden. Ik had inmiddels de koppelingsplaat en versnellingsbak vervangen en had echt geen zin meer om nog meer geld uit te gaan geven aan deze Polo. Dus wat het uiteindelijk is geweest ik weet het niet.. maar hij is in ieder geval weg op een eerlijke manier.
13 jaar
[quote=Eljoris]Hey Jongens bedankt voor alle reacties , maar ik werd er echt helemaal gek van. Ik heb deze polo verkocht met de storing erbij. Ik bedoel ik heb hem voor 400,- euro verkocht en verteld over de storing. De koper zei zelf handig te zijn en dat hij het waarschijnlijk wel kon vinden. Ik had inmiddels de koppelingsplaat en versnellingsbak vervangen en had echt geen zin meer om nog meer geld uit te gaan geven aan deze Polo. Dus wat het uiteindelijk is geweest ik weet het niet.. maar hij is in ieder geval weg op een eerlijke manier.[/quote]
Bedankt voor de topic kaping ;)
Bij mij is de storing nog steeds weg en de auto rijdt nog als een zonnetje. Ondanks dat ga ik hem verkopen vanwege gezinsuitbreiding :)
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar