Beste mensen,
Ik zit met een probleempje, ik heb onlangs een polo voor mijn vrouw gehaald en deze wil nu heel moeiiljk starten.
Het is een polo uit 1998 met een 1.6 benzine motor. Het is nog het oude type maar wel met nieuwe type motor is me verteld.
Als je de auto normaal start zonder het gaspedaal aan te raken dan start hij wel maar dan hoor je hem meteen prutelen en valt dan uit. Na het uitvallen wil hij niet meer zo vlot starten.
Maar als je hem start en je geeft er meteen een flinke dot gas bij dan is er niets aan de hand.
Onlangs had ik de auto gekocht van een handelaar met een versleten versnellingsbak bleek achteraf. Heb toen de auto terug gebracht en me geld terug gekregen. Later kreeg ik een belletje of ik nog interesse had in dezelfde auto en dat er een gereviseerede bak onder gezet is. Ik heb de auto toen opnieuw gekocht met een jaar garantie op de bak en heb iets meer bijbetaald.
Heb meteen de olie, filters, distributiesnaar en de bougies laten vervangen. Ook kwamen ze erachter dat er een cruisecontrol was ingebouwd en dat deze later amateuristisch is verwijderd.
Kan iemand mij misschien vertellen de orzaak kan zijn van dat slecht starten van de auto zonder gas te geven.
Nogmaals als je flink gas geeft tijdens het starten dan is er niets aan de hand.
Ter aanvulling een vriend van mij hoorde wel ergens lucht uit lopen ter hoogte van de gasklephuis. Maar als ik me vinger op die ventiel houdt waar de lucht uitkomt dan begint de auto stotteren. Deze ventiel komt uit een dikke slang.
Op me werk zeggen ze dat het de shoke is en de garage weet het nog niet omdat ik hem eerste een dag achter moet laten.
Weet iemand raad.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als eerste gasklephuis laten reinigen en weer inleren met de testkast,vervang ook gelijk de temp.voeler mee.
Dit moet je zo en zo laten doen,knapt ie helemaal van op.
Een andere mogelijkheid is een probleem met de ontsteking,met name de doppen en het lager van de stroomverdeler die defect zouden kunnen zijn.
Zou eerst beginnen met temperatuursensor. Is het makkelijkst om te testen bv haal de stekker er eens van los en kijk hoe die dan start met koude motor. Als het dan goed is kun je hem vervangen. Zoniet verder zoeken
Oke ik ga het meteen laten doen, zaterdag naar de garage. Ik hou jullie op de hoogte.
Dank voor de tips
17 jaar
Helaas probleem niet gevonden door garage.
Auto is uitgelezen met Vag apparatuur en nog een paar andere uileesapparaten die ze ook ter beschikking hadden.
Geen foutcodes en ook geen storingen.
Auto start wel maar wil dan afslaan, loopt niet regelmatig.
vervangen bougies + kabels, kleppendeksel, temp sensor maar nog steeds problemen.
Gasklephuis is schoon gemaakt maar de auto loopt nog steeds heel onregelmatig in zijn vrij.
Als je er gewoon mee rijd is er niets aan de hand totdat je hem in zijn vrij hebt.
Iemand nog iedeen.
Alle hulp is welkom.
alvast bedankt.
17 jaar
Hebben ze het gasklep huis wel in basis gezet? Dit is zeker nodig als je het reinigt, en ik vind het niet terug in je lijstje.
17 jaar
ja Rosse, daar zeg je wat, ik heb gebeld en heb begrepen dat ze dit nog niet gedaan hebben.
Ik weet niet waarom ze het niet gedaan hebben maar daar zal wel een bepaalde reden voor zijn geweest.
Ik ga zaterdag weer langs de garage.
Of hebben ze hier misschien speciaal gereedschap voor nodig.
Dank je wel voor de info
17 jaar
[quote=sinterklaas]Of hebben ze hier misschien speciaal gereedschap voor nodig.
Dank je wel voor de info[/quote]
Nee, dit is met de VAG COM te realiseren. Fluitje van een cent.
Sigaretje roken duurt langer.....
Maarruh, ze HEBBEN toch wel VAG COM...??
17 jaar
dag santa,
ben gister geweest en de gasklephuis is opnieuw ingeleerd.
Probleem bleef zich voordoen.
Tijdelijk oplossing is dat ze een nippeltje hebben weg gehaald uit de slang die vanuit een soort pan naar het gasklephuis loopt.
Het is die ronde pan die als je voor de auto staat recht tegen de caroserie zit.
Uit die slang steken twee nippeltjes met groene dopjes.
Ze hebben een van de dopjes weg gehaald maar de koude start blijft nog moeilijk doen.
Wat ze wel met zekerheid wisten te zeggen is dat de stationair regelaar niet reageert.
Hun advies was om toch eerst naar de dealer te gaan voor een diagnose.
Denk dat dit een dealer kwestie wordt.
zucht,.
Hou jullie op de hoogte.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar