Motor slaat meestal slecht aan, zowel koud als warm. Uitgelezen, met eigen diagnose en vag-com software, geen fouten. Als motor aanslaat, en er word kortstondig diverse keren gas gegeven, dan is er zwarte rook uit uitlaat en enorme benzine geur. Wanneer motor loopt en warm is slaat deze soms af of gaat toerental naar 2000-3000 tpm. Er moet dan ongeveer 20 seconden gestart worden voordat deze opnieuw aanslaat.
Tijdens uitlezen bij "live data" bij koude motor alles in orde, bij warme motor geeft temperatuur koelvloeistof 40 graden aan, terwijl de meter in dashbord 90 graden aangeeft. Tevens geeft de inlaatluchttemperatuur dan bij warme motor -40 graden aan.
Dit zijn de juiste gegevens of een softwarefout van mijn vag-com??? Weet ik niet zeker.
Reeds uitgevoerd:
Temperatuursensor vervangen (in kunstof huis op cilinderkop).
Lambda sonde vervangen.
Gasklephuis gereinigd met speciale reiniger hiervoor.
Ontsteking is in orde (bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor).
Slangen en leidingen in orde.
Heb goede raad nodig.
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de uitlaatgas test?
En heeft het lager geen speling in de stroomverdeler?
Zou heel goed kunnen dat het gasklephuis overleden is.
Heb je de tempratuurzender inlaatlucht of de tempratuurzender koelvloeistof vervangen? Of beide? Ik maak uit uw verhaal op dat ze beide een verkeerde waarde geven en ze hebben beide invloed op de brandstof inspuiting.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar