Volkswagen Polo: Polo start niet

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: BKY

Hallo,

Na het uitlezen van de Polo heb ik de volgende foutcodes:

p0201 Injector 1 (N30), storing in circuit
p0202 Injector 2 (N31), storing in circuit
p0203 Injector 3 (N32), storing in circuit
p0204 Injector 4 (N33), storing in circuit
p1355 Bobine/versterker cilinder 1, onderbreking
p1358 Bobine/versterker cilinder 2, onderbreking
p1361 Bobine/versterker cilinder 3, onderbreking

Tevens heeft cilinder 1 maar 7 a 8 bar compressie en 2,3 en 4 rond de 15.

Wat zou dit kunnen zijn?


Alvast bedankt

Martin Akema

Geplaatst door Martin Akema (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Controleer je brandstofpomp relai eens, is dat in orde, meet dan eens of je nog accuspanning op de injectoren meet als het contact aan staat..

Lijkt verdacht veel op een kabelbreuk - onderbreking - geen spanning aanwezig of massa die ontbreekt ergens.

Die compressie zal er los van staan, is dus en 2e probleem, word de compressie wel hoger als je een scheut olie in de cilinder gooit en erna nogmaals meet ? Zo ja, kunnen de zuigerveren niet goed meer afdichten - plakken, blijft de waarde hetzelfde, kan het probleem in de kop - kleppen zitten.

Gr Stefan

Martin Akema (0), 13 jaar geleden

Tijdens het meten van de injectorspanning had ik ineens vonk op alle bougies en spanning op de injectors, de Polo liep. Wel slecht door de compressie van cilinder 1 maar hij liep zonder foutcodes. Tijdens het draaien aan de bedrading gerommeld maar hij bleef draaien. Na navraag is geleken dat de injector van cilinder 1 recent is vervangen. Waarschijnlijk door falen van de injector een klep verbrandt of iets dergelijks. Vandaag de kop er maar af en even spieken wat er gebeurd is.

Wordt vervolgd

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dus toch een probleem met de bedrading geweest..

Zou eens ff de test met de olie doen voor je de kop eraf haalt..

Als de injector die vervangen is geworden niet meet in deed spuiten, lijkt het me niet het geval dat dan een klep verbrand..

Ben benieuwt..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.