Mijn polo 87caau1 van 1992 stopte er ineens mee.
Het is een 1000 CC polo fox, met mono inspuiting en een gewone carbarateur.
Ik heb het volgende al nagekeken,
Hij geeft geen vonk op de bougies
Hij geeft benzine tot de carbarateur,
Startmotor draait gewoon rond.
Bij het op contact zetten hoor ik de benzinepomp achterin de auto en relais klikken
Ik heb de halgever doorgemeten met een lampje, die niet ging flikkeren bij het starten, dus denk ik dat deze kapot is.
De verdeler kap heb ik eraf gehaald om die halgever uit te bouwen, maar dat ging niet zo makkelijk.
Ik heb het complete verdeler stuk in de hand met het asje, er zitten 3 schroeven in, die ik los gedraaid heb, maar krijg ik zo die halgever eruit.
En is het wel echt de halgever.
En is het zo dat als de halgever kapot is er ook geen benzine meer wordt gebracht naar de bougies.
Of is het misschien toch wat anders wat ik niet weet
Wie weet of ik al goed op weg ben en kan mij verder helpen
Alvast bedankt, voor julie antwoord, ik zou zeer dankbaar zijn
groeten Ber
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ber om tebeginnen moet je op de stekker van de verdeler meten.
op de buitenste draden meet je plus en min.
de middelste tik je tegen massa als je contact aanstaat en dan kijk je of de bobine vonkt door de bobine kabel een stukje van de massa tehouden.
als je spanning hebt en een vonk bij de bobine dan is de hall voeler stuk.
heb je geen vonk dan is de bobine de oorzaak.
ik weet niet of de hall gever los tevervangen is wij monteren altijd een complete.
groetjes jan.
Bedankt Jan,
Ik heb de hall gever vervangen d.m.v. het vernieuwen van een complete verdeler,
nu ploft de motor tijdens het starten en springt er een slangetje af die naar de carbarateur loopt,
midden in het slangetje zit een klein pompje of zoiets en daar springt hij vanaf.
hoe ik weet de ontstekings volgorde, maar hoe weet ik waar de no 1 aansluiting op de 2e hands sloop verdeler zit.
Ik heb een haynes manual , maar die is in het Engels, dus best wel lastig.
groeten Ber
17 jaar
ber je moet als je het niet weet het volgende doen.
klepdeksel eraf halen en dan de eerste cilinderboven in zetten en dan zijn de kleppen dicht.
je haalt de bougie van de eerste cilinder eruit en stop er een schroeven draaier in(eerste cilinder is distrubutie zijde) en draaid aan de motor tot de schroeven draaier niet meer om hoog gaat en niet naar beneden.
als de kleppen dan dicht staan(vierde cilinder staan de kleppen op tuimelen) dan moet deze cilinder een vonk hebben.
dan kijk je waar de rotor staat bij welk puntje en daar zet je de bougiekabel op van de eerste cilinder.
dan kijk je welke kant de rotor op draaid.
het volgende puntje is voor de derde cilinder.
dan het volgende voor de vierde cilinder en de laatste voor voor de tweede cilinder.
onstekings volgorde is 1-3-4-2.
nu moet hij in principe lopen misschien ietsje draien aan de onsteking.
als hij loop moet de onsteking nog afgesteld worden ik weet niet precies maar denk zo n 10 graden voor bdp.
groetjes jan.
Ber
Is het inmiddels gelukt ?]
Dat geplof wat je hoort is duidelijk een ontstekingsprobleem!
Stefan
17 jaar
Het is gelukt,
Jan bedankt voor je perfecte tips.
Ik heb een andere verdeler van de sloop erop gezet, inderdaad het plofte en de steekvlammen kwamen uit de carbarateur.
Nu heb ik het vliegwiel op de merktekens gezet en dan gekeken welke richting de rotor stond, de aansluitingen zaten verkeerd.
Ik heb de sloopverdeler erop gezet maar met de oude verdeler kap, en toen starten en lopen.
Inderdaad Jan effe beetje draaien en die 10 graden kloppen ook.
Eindresultaat, Halgever kapot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bedankt allemaal
17 jaar
prachtig ber dat je het weer voor elkar hebt want daar gaat het om toch.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar