close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Storing die maar niet op te lossen is!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: sdi

Hij heeft al meerdere keren een motorstoring gehad. Dan gaat het airbag lampje branden. En moeten we naar de garage voor hem te laten uitlezen maar er komt nooit iets uit.

Nu hebben we de auto al een keer laten uitlezen maar er komt steeds niks uit.Soms doet hij het maanden niet en dan op een dag 2 keer. De laatste tijd als hij het doet gaan ook de lampen op het dashbord uit en de radio. Erna staat de km teller op nul.

We hebben hem nu al bij drie garages laten uitlezen en allemaal tasten ze in het duister. Eentjes heeft de bedrading van de airbag schoongemaakt kosten zo'n 75 euro en een dag later hetzelfde probleem. Hij wou ook wel een of ander iets in het stuur veranderen maar kon het niet garanderen dat het dan opgelost is.


Wat moet ik hier nu mee.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Geplaatst door

boonen (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt eerder op stroom of maasa probleem in dashbord

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Dit is een duidelijk geval van spannings uitval.
Er zit ergens een draad of een zekering los, te meer omdat de teller ook op nul komt te staan, die begint gewoon opnieuw.
Denk maar aan je wekker , die op 12.00 begint na een spannings uitval.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

Wat kost zoiets als ik het in de garage laat maken?

En als ik het niet laat maken zou de airbag dan niet werken?

boonen 0

17 jaar

Als het airbag lampje brand is dit een teken dat er een storing in het airbag systeem zit en zal dus niet werken.
De kosten van de reparatie hangen af van de tijd dat men bezig is met zoeken naar het slechte contact.
Het kan de plus zijn maar ook de massa.
Dat er niets uit te lezen valt komt omdat dit soort storingen niet wordt opgeslagen .
Zo wordt ,bijvoorbeeld , niet in de computer opgeslagen dat de accupolen los geweest zijn.

Wat je eerst zelf kan doen:
kijk in het boekje van de auto of in de zekeringkast welke zekering bij het circuit hoort dat uitvalt en kontroleer de bedrading van dit circuit, te beginnen bij de zekering of die niet "los" in de houder zit.
Verder zit er onder het dashboard een of meerdere massa aansluitpunten , waar diverse massadraden bijeen komen.
Controleer deze of alles vastzit.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

Bij de garage waar we het probleem hebben aangemerkt zeiden ze dat het heel moeilijk is om het te ontdekken waar het aan ligt want alles is goed.

Alleen onder het rijden kan er net even geen goed contact hebben en dat begint het probleem eigenlijk weer.

boonen 0

17 jaar

De garage vind het heel moeilijk omdat ze moeten zoeken en niet weten HOELANG ze moeten zoeken.
En omdat de prijs ook binnen redelijke grenzen moet blijven zullen ze dit soort storingen bij voorbaat afwimpelen.
Ga maar na : een monteur is uren bezig met zoeken en heeft nog steeds niets gevonden, dan moet hij stoppen omdat het anders te duur wordt voor de klant.
Jij betaald bijvoorbeeld 3 uur zoeken en de storing is niet opgelost.
Snappie?

wat me nog te binnen schiet : het kan ook aan het contactslot liggen.
Als de motor loopt, rommel dan eens aan het slot of de storing dan ook voorkomt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

Maar wat moet ik dan?

Laten zitten?

boonen 0

17 jaar

Nee , niet laten zitten.
Ik schreef eerst al:
Wat je eerst zelf kan doen:
kijk in het boekje van de auto of in de zekeringkast welke zekering bij het circuit hoort dat uitvalt en kontroleer de bedrading van dit circuit, te beginnen bij de zekering of die niet "los" in de houder zit.
Verder zit er onder het dashboard een of meerdere massa aansluitpunten , waar diverse massadraden bijeen komen.
Controleer deze of alles vastzit.

En wat ik al zei , het contactslot.
Als je het zelf niet kan vinden , zal je toch naar de garage moeten , of een andere garage als je geen goed gevoel bij deze hebt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.