close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: polo startniet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1050cc

goeden avond mensen

ik heb een vw polo fox 1.0 bj 91 vrijdag zaterdag is de koppeling vervangen hier van toen ik hem ophaalde starte hij prima. Maar nu heb ik er zelf een nieuwe atenne opgezet en wou hij in eens niet meer starten. als je het met de sleutel start aandrukken pakt hij gelijk aan. Nu ben ik vandaag even naar de sloop geweest een 2dehandse startmotor opgehaald deze met zeer veel martellen er in gekregen maar het probleem blijft het zelfde. Tevens als ik van de accu gelijk draad span naar de startmotor dan gebeurt er eigenlijk niks. zou iemand het probleem weten?

mvg ronald

Geplaatst door

thegun (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is je accu niet gewoon leeggelopen met de antenne monteren?

harnak 0

13 jaar

nee helaas is dat het probleem niet aangezien ik daar voor vandaag nog een uur er mee gereden heb

thegun 0

13 jaar

bedoelde je dat je hem aangeduwd hebt?

dat klopt ik heb hem vandaag aangeduwt heb er ong een uur mee gereden in de hoop dat bij thuiskomst hij wel zou starten

thegun 0

13 jaar

Is er een dikke massakabel losgemaakt bij het vervangen van koppeling? en zit die nu weer stevig vast? zonder dat er roest tussen de aansluiting zit? Heb je een multiemeter? en weet je er mee om te gaan?

Ik weet niet of de massa los is geweest aangezien koppeling vervangen onder het hoekje valt voor mij laten doen. en nee ik heb geen multiemeter maar daar kan ik morgen wel aankomen en ik weet er ook wel mee om te gaan

ronald

thegun 0

13 jaar

Ergens zit een dikke kabel tussen de motor en de carrosserie die er voor moet zorgen dat de massa van de akku die aan carrosserie zit ook bij de motor terecht komt. De motor licht in rubbers en ligt vanzichzelf geisoleerd. Ik weet niet waar die kabel zit. Zet de muliemeter op gelijkspanning op de schaal tot b,v, 2 volt. plaats 1 pen op het motorblok en 1 pen op de massapool van de akku.. Nu laat je iemand starten. tijdens het starten mag de meter niet verder dan 0,1 volt. uitslaan. Je meet nu spanningsverlies. op dezelfde wijze kun je alle verdachte slechte verbindingen testen. Niet op de + en - dan meet je 12 volt oid. MAAR AAN 1 KANT BLIJVEN MET BEIDE MEETPENNEN.

okee bedankt ik zal morgen na me werk gelijk er mee bezig gaan alvast bedankt voor de info

thegun 0

13 jaar

Meet ook de accuspanning tijdens starten.
Ik verdenk toch de accu.
Als de motor eenmaal loopt (door aanduwen bijv.) dan blijft hij wel lopen, ook met slechte accu (en zelfs zonder accu).

Denman 0

13 jaar

Goede avond mensen ik heb even een multimeter opgehaald bij de gamma en heb alles door gemeten acu spanning 12,6v alles was goed. kwa stroom dan dus nu zat er niks anders op dan de startmotor er onderweg te sleutelen (leuk werk zonder brug als die achter je motor zit). Tip van collega gekregen startkabbels eens op mijn startmotor te gooie. mijn oude die kwam er wel uit zeg maar maar draaide niet meer rond. bij de nieuwe( van de sloop) deed die helemaal niks. morgen dus maar me oude startmotor naar een revisie bedrijf brengen hier in de buurt hopen dat hij daarna als van ouds weer start. ik zal morgen of over morgen (afhankelijk van wanneer ik hem weer heb later weten of hij weer loopt

thegun 0

13 jaar

Als je de voltmeter op de 20Volt schaal instelt. moet je eens 1 pen op de dikke aansluiting op de relais zetten die de startmotor ingaat en niet die van de akku komt. De andere pen zet je op het huis van de startmotor waar geen verf zit. Tijdens het starten moet je daar minimaal 10 volt meten. Als je die waarde niet haalt zet je de pennen rechtstreeks op de akkupolen. Als je tijdens het starten meer dan 0,5 Volt hoger meet dan de vorige meting is er iets mis met de + of de massa verbinding. Door nu te meten zoals ik gisteren heb uitgelegd weet je waar je het verlies zit. Als tijdens het starten de akkuspanning lager dan 11Volt is (2e meting is de akku leeg of stuk.
Je kunt ook meten of hij bijlaadt . Voltmeter op de akku bij draaiende motor gas geven en de spanning moet langzaam hoger worden. Hij moet altijd hoger worden dan 12,6 volt. Op dat moment laadt hij bij.

met starten gaat de accu naar 12.4 volt verder zit er een verschil tussen van 0.2 volt met starten bij de startmotor dus dat is allemaal wel goed naar mij weten. Zo als ik zei als ik de startkabbels op mijn startmotor zet zo als ze zouden moten staan en hem door verbind naar de retail(ofzo) dan moet hij inprincipe de tandwiel er uitkomen en rond draaien toch?

thegun 0

13 jaar

twee startmotoren die problemen hebben. Ik hou niet van een sloopstarter. Probeer de oude losse startmotor eens te laten werken. een hulpstartkabel op de - van een volle akku, ede andere op de aansluiting van de akku en dan plus zetten op de dunne van de startrelais. Pas op voor het behang van je vingers. Werkt hij? dan was hij waarschijnlijk niet stuk, werkt hij niet? plaats dan de plus op de andere kant van de relais. Als hij gaat draaien zit het startrelais vast of gaat zwaar. Als hij niet wil draaien zijn hoogstwaarschijnlijk de borstels versleten of zitten vast. Is het een Bosch?? lees dan wat ik vandaag schreef bij een renault megane.

Goede avond mensen

nou ik heb mijn startmotor weer er ondr gemonteerd maar hij deed het nog niet.
nou heb ik de moed opgegeven ik ben er klaar mee. Omdat tevens mijn tank lek is gegaan op de bodem en ik kwa op gebied van lassen niks kan en niet durf bij een benzine tank. als ik me auto weer heb zal ik laten weten waarom hij niet wou starten;) iedereen in iedergeval bedankt.

thegun 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.