Recent mijn auto gestart en weggereden. Reed perfect. 7km verderop wagen uitgezet en uitgezet.
Een collega die achter mij reed merkte op dat mijn remlichten niet werken.
Om dit te testen wilde ik de wagen weer starten om de lichten even allemaal te testen.
Hij startte, maar sloeg na 1 seconde weer af. Weer starten--> 1 seconde en slaat af.
Interessant detail: De zekering van de REMlichten is defect, en er zit een volle sluiting naar massa indien het rempedaal wordt ingetrapt.
Na tips over de immobiliser-functie heb ik de reservesleutel geprobeerd maar die werkt ook niet.
Startblokkering volledig gedemonteerd in de hoop dat die het was--> probleem NIET opgelost.
Waar zit deze immobiliser-unit? Is dit het kastje dat onder de motorkap bij de ruitenwisser zit?
Kan de auto detecteren dat de zekering voor de remlichten eruit ligt ?
Via een uitleesTOOL heb ik de motormanagement-unit uitgelezen. Ik kreeg de melding B+ too low or intermittent.
De foutcode ben ik even vergeten.
Ik heb geen schema's van de auto. Doormeten kan ik wel, en ik heb voldoende tools hiervoor.
Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt ook de immo eens uitlezen..
En volgens mij kun je ook niet zo maar ff de startblokkering 'verwijderen' om te proberen.
Ik heb 2 types SW gebruikt om de boordcomputer uit te lezen. Ik wist niet welke. De ene SW gaf GEEN fouten aan. De andere SW gaf alleen aan dat B+ too low or intermittent. Ik heb het knopje "äuto scan for faults from all controllers" gebruikt.
Ik kreeg dus geen melding omtrent de immobiliser.
Weet iemand wat B+ betekent?
Ik ga morgenavond proberen of de auto wel start als de zekering voor de remmen weer ok is, maar dan zonder het intrappen van de rem. Het intrappen van de rem brand nl de zkering door.
Die kortsluiting zal een zware worden om te zoeken.
Ik heb al geprobeerd of de kortsluiting weg is als de boordcomputer compleet is losgenomen. Dit is niet het geval.
14 jaar
B+ = Accu +
14 jaar
zekering van de remmen hersteld (maar niet geremd want dan gaat de zekering eruit).
Motor-management unit grote stekker losgenomen, en weer in de unit geduwd. De stekker loopt niet lekker, maar lijkt toch op zijn plaats te zitten.
Resultaat:
De motor start en blijft lopen!
Gasgeven: gaspedaal reageert totaal niet.
Na 10 seconden stationeer gaat het voorgloei-lampje knipperen.
14 jaar
Inmiddels bij warmer weer de grote stekker in de motor-management-unit losgenomen, en het "schuifmechanisme" van de stekker verwijderd. De stekker heb ik vervolgens zonder schuifmechanisme recht op de connecter van de MMU geduwd.
De zekering voor de remlichten is ok, en ik heb een nieuwe draad getrokken van het rempedaal naar de beide rem-achterlichten van de auto.
De rood-zwarte draad (van de remlichten) heeft ergens een forse sluiting naar het chassis, vandaar.
Resultaat:
De Auto start netjes, en ik kan weer gasgeven. Na ongeveer 20 seconden begint het oranje lampje voor "voorgloeien" te knipperen op het dashbord, en dit blijft zo. Toch kan ik rijden.
De startblokkering had ik al verwijderd, incl een ander vreemd kasje wat er achteraf was ingeprutst.
Na uitlezen van de boordcomputer met het VAG-tooltje vind ik de volgende fouten:
17978 engine start blocked by immobilizer P1570-35-00
00527 Intake Manifold Temperature Sensor (G72) 30-00 open or short to B+
Die startblokkering-melding ga ik voorlopig even negeren.
De defecte sensor ga ik binnenkort nakijken.
Wat ik ook nog heb gedaan is de zekering voor de remmen verwijderd, incl een poging tot starten.
Het resultaat is dat de motor start en afslaat na 1 seconde.
Een defecte zekering resulteert dus in een motor die afslaat. Je krijgt dus het idee dat er iets met je motor aan de hand is, en dat vind ik behoorlijk bagger van Volkswagen.
Wat mij betreft mag dit topic op slot.
14 jaar
Bart,
Je hebt de startblokkering verwijderd zeg je, hoe heb je dat gedaan of is dat [b]softwarematisch??[/b] gebeurt ? Want hem zo 'even eraf halen' zal niet lukken, vandaar dat hij alsnog na 1 sec afslaat..
14 jaar
Stefan84,
Ik heb de startonderbreker gewoon eruitgehaald, en alle draden weer hersteld zoals ze zaten "af fabriek"".
Het tweede vreemde kastje had een 6-ploge stekker, en dit geheel heb ik ook verwijderd.
Softwarematig heb ik niets veranderd.
Al met al rijd mijn auto weer.
Heb net de VAG-tool er weer aangehangen, en op advies van iemand (via internet) de foutmeldingen gereset.
Als er echt iets fout is zal de melding nl terugkomen.
Zo geprobeerd --> resultaat: geen foutmelding meer (ook niet bij opnieuw op kontakt zetten) en het voorgloei lampje blijft nu gewoon UIT ).
14 jaar
Is je remlichtschakelaar niet stuk, deze gaan vaker stuk bij vw en dan krijg je ook een knipperend gloeilampje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar