Ik heb net een vw passat 2.0 tdi gekocht van 2006. Heeft 175 dznd km gelopen. Helaas meteen al pech. Bleek pompverstuiver van cilinder 1 defect te zijn. Siemens systeem. Volgens de uitdraai van ING car lease is de brandstofpomp 5 dznd km geleden net vervangen. Kan dit de oorzaak zijn van de defecte verstuiver? Is het te verwachten dat de 3 andere verstuivers binnenkort ook de geest geven? Gelet op de prijzen van die dingen ben ik ook benieuwd of er goedkopere oplossingen zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hai edwin dit is een bekend probleem, gewoon alle 4verstuivers laten vervangen als je er nu een vervangt sta je volgende week stil met een andere kapote verstuiver, heeft verders niks te maken met de brandstofpomp succes ermee de groeten moni..
hallo ik rij al vanaf 1997 met pasats als taxi, heb in me 3die ik kocht ook een pomp verstuivermoeten vervangen heb alleen de deffecte vervangen en nooit meer last gehad van de andere verstuivers en toch zo,n 3en half ton mee gereden ,maar de passat worden laamzaam iets minder ik heb nu al met 150 duizend vliegwiel stuk gehad ,turbo, opvoerpomp diesel en alle lak op de knopjes verslijt is allemaal made in china en tjecheslowekyen en zo jammer horrr maar je ken der op wachten dat deze dinge er aan komen standard problempjes zeggen ze helaas pinda kaas
14 jaar
Edwin is de bedrading (aansturing van de verstuivers) al vervangen. Komt ook veel voor . Zonde als dat later de oorzaak blijkt te zijn . Succes.
Hoi, Bedankt voor de reaktie's. Inmiddels is de pompverstuiver van cillinder 1 vervangen en ook de kabelboom die erbij hoort. Ook het brandstoffilter is vervangen. Auto loopt nu stationair prima maar tussen de 2 en de 3 duizend toeren houdt hij in. Daarna trekt hij wel weer goed door. Iemand bekend met deze kwaal?
14 jaar
Lmm?
14 jaar
Hoi,
Zat ik ook aan te denken net als de ecg. Is bij de garage doorgemeten, kunnen het niet zijn. Nu hebben ze daar het idee dat het vliegwiel storing geeft of de het de brandstofpomp bij de motor is. De pomp die in de tank zit is goed. Bekende storingen?
14 jaar
Even rijdend uit laten lezen.
14 jaar
[quote=edwin1976]Hoi,
Zat ik ook aan te denken net als de ecg. Is bij de garage doorgemeten, kunnen het niet zijn. Nu hebben ze daar het idee dat het vliegwiel storing geeft of de het de brandstofpomp bij de motor is. De pomp die in de tank zit is goed. Bekende storingen?[/quote]
Hoe en met wat hebben ze de LMM doorgemeten? Met VAGCOM?
Indien je zeker wilt weten of je lmm goed werkt moet je de auto rijdend laten uitlezen.
Een lmm kan wel degelijk voor hinderlijk rijgedrag zorgen terwijl deze nog GEEN foutcode laat uitlezen.
Onder dynamische omstandigheden komen zulke oorzaken vaak wel naar boven.
14 jaar
Na heel wat vijven en zessen blijkt na het vervangen van de pompverstuiver van cillinder 1 op onduidelijke wijze ook de opvoerpomp kaduuk te zijn. Is vervangen door een gereviseerde gebruikte en de auto loopt weer als een zonnetje. Volgens mijn garage, en ik twijfel niet aan ze, had niemand die ze over het euvel geraadpleegd hebben (vw dealer) van deze storing gehoord en of een verklaring voor het mankement. Iemand anders??
Bedankt voor de reaktie's.
14 jaar
Raar, zo'n goeie reputatie hebben die pompen anders helemaal niet.......
14 jaar
Hallo, hebben ze de tandempomp bij de motor vervangen ? Mogelijk dat er gruis oid uit deze defekte pomp de oorzaak is dat de pompverstuiver defekt is geraakt. Je kunt in het brandstof filter kijken of er resten zichtbaar zijn die er via de retourbrandstof in kunnen komen Groet Jan227
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar