Hallo,
Het portierslot links voor van mijn Passat 3B TDI 1997 heeft de volgende kuren:
Als ik het bestuurdersportier van slot haal volgen de andere deuren en de achterklep niet. Maar...na een paar dagen droog zonnig weer en een paar ritten met goed ventileren en verwarmen volgt de centrale portiervergrendeling het slot wel.
Als ik het bestuurdersportier op slot draai volgen de andere sloten niet. (Maar...droog en zonnig zelfde verhaal)
Als ik de auto afsluit met het slot op het kofferbakdeksel volgt het bestuurdersportier niet. (Maar..droog en zonnig zelfde verhaal.)
Het lijkt er dus op dat ik het portierslot links voor moet vervangen aangezien dit een bekend probleem is. Wat gebeurt er dan met de slotcylinder als ik via eBay of via de sloop een slot koop? Moet ik dan twee verschillende sleutels gebruiken?
Wat is de goedkoopste oplossing waarbij ik 1 sleutel blijf gebruiken voor alle portieren en het contactslot?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is maar één goede oplossing.
Niet gaan gokken met sloop onderdelen maar l.v. sloteenheid vervangen kost ong. 90 euro
Slotcilinder hoeft niet te worden vervangen dus je gebruikt dezelfde sleutel.
Je moet hiervoor wel de portierbeplating en raammech.uit en inbouwen.
Bekend probleem bij een Passat.
Heeft te maken met een solderingsbreuk in de printplaat van het deurslot.
Hier is een link hoe je het zelf kunt repareren.
Suc6.
http://www.taligentx.com/passat/maintena...
18 jaar
Bedankt voor de informatie, ik denk dat ik dan maar een nieuw slot ga kopen.
Wel een hele mooie link trouwens. De eerste indruk is dat me dit boven de pet gaat. Als dit de meest waarschijnlijke oorzaak is hoef ik tenminste niet op zoek naar geoxideerde connectoren.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar