Beste mensen,
Ik heb voor iemand anders een turbo vernieuwd, omdat er te veel speling op de as zat. Tijdens de proefrit met de auto turbo constateerde ik het volgende:
- Een heel opvallend ijzer op ijzer geluid, wanneer je een klein beetje gas gaf werd dit erger. Dit kwam doordat de schoepen aan de uitlaatzijde tegen de wand aan kwamen.
- Heel weinig vermogen, alsof de auto in de noodloop staat (maar geen rare lampjes op het dashboard brandde).
Daarna heb ik een nieuwe turbo geplaatst, en constateerde ik het volgende:
- Heel veel zwarte rook uit de uitlaat.
- De motor haalt nauwelijks de 2000 toeren (of dit voorheen ook al zo was kan ik niet zeggen omdat ik erg rustig aan gedaan heb vanwege het schrapende geluid).
- Het vermogen is er nog steeds (of alweer) niet.
- Ga je voorbij de ca. 1700 toeren dan voel je de motor even twee keer schokken en gaat dan heel langzaam naar de 2000 toeren
- Tot slot is er constant een fluit hoorbaar. Niet echt alsof er ergens een lek zit, meer alsof er te weinig lucht bij komt en de turbo op een of andere manier afgeknepen wordt.
Oja het lijkt ook alsof de motor heel snel op temperatuur komt, maar ik weet niet of dit al zo was voorheen. De waaier slaat regelmatig aan bij stationair draaien.
Ik hoop dat iemand me hier op weg kan helpen want ik weet het even niet meer..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is er allemaal vervangen.......
motorcode is waarschijnlijk een BKC, die zijn berucht op turbofalen. Meestal is het aan de inlaatzijde net zo erg als aan de uitlaatkant. De stukken zitten dan in de intercooler en het hele inlaattraject.
intercooler kun je wegknikkeren, inlaatbuizen schoonmaken.
Alle dichtingen en klemveren van de verbindingen moet je vervangen. Hergebruik resulteert in klemmen die losschieten.
Wat nu te controleren:
is het inlaattraject schoon
is de intercooler schoon en heel
lekt het nergens
Wat ook nog kan is dat de katalysator totaal dicht zit doordat de turbo zijn werk al een tijd niet gedaan heeft en hij waltm als een kolenkachel.
dat het storingslampje niet brand is op zijn minst verdacht te noemen. lees hem eens uit. Zou de eerste zijn die in noodloop gaat en deze klachten heeft zonder lampje. Misschien is dit lampje wel onklaar gemaakt om de auto apk te keuren en of te verkopen......
Hallo, lees de meetwaarden rijdend uit en pers het laadlucht systeem af.
Is de motorolie ververst en het oliefilter vervangen tegelijkertijd met vervangen turbo ? Is de motor oliedruk voldoende ?
Groet Jan227
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar