close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Probleem met de rem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 syncro

Beste Mensen,

Ik heb een vraag.
Ik heb een golf 3 syncro. Sinds enkele dagen heb ik een probleem met remmen, ik zou het even goed en duidelijk uit proberen te leggen.
Wanneer ik geleidelijk met het rempedaal wil remmen valt de druk achter het pedaal weg en druk ik hem helemaal tegen de onderkant aan.
Hij remt dan ook niet af, of nou ja bijna niet. Wanneer ik plotseling rem doet de rem het wel en hoef ik hem ook niet ver in te trappen.
De handrem werkt wel prima. Pompend remmen werkt ook niet.

We hebben gelijk een aantal dingen gecontroleerd.
- De remvloeistof is nog vol.
- De remblokken voor zijn nog erg goed.
- Hij lekt geen vloeistof.
- Wanneer je stil staat met contact aan konden we zien dat de remblokken voor goed werken.

Nu is er tegen mij gezegd dat de remdruk verdeler kapot is en we een nieuwe moeten kopen hiervoor.
Nou is mijn vraag, is er een test voor om dit te controleren? En kan het eventueel nog op iets anders duiden?
Ik kan een remdruk verdeler kopen, enkel wil ik zeker zijn dat dit het is.. En zijn er nog tips om het te repareren?

Hopelijk kan iemand tips geven :)

groetjes!

Geplaatst door

irisvi (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou eerst beginnen met de hoofdremcilinder.
als je stilstaat met draaiende motor trap je het pedaal dan ook op de bodem.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Beste jan,

Nee wanneer ik stil sta met draaiende motor blijft de rem hoog en kan hem niet helemaal intrappen tot de bodem.

irisvi 0

12 jaar

ja dan zal het niet de hoofd remcilinder zijn en zul je toch met de remdruklregelaar moeten beginnen.
daar kun je alleen maar een nieuwe of natuurlijk van de sloop op zetten uit elkaar halen wordt niks.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Het remsysteem is een gesloten systeem , volgens mij , kan het mis hebben , heeft de remkrachtverdeler geen retourleiding naar je reservoir , waardoor de druk zou kunnen verdwijnen.
Ik verdenk dus zelf de hoofdremcilinder , maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Is het dan verstandig om een nieuwe remdrukverdeler te kopen en hem te vervangen?

irisvi 0

12 jaar

Iris; Als er geen lekkage is ...... Cilinder bij het pedaal defect . Door de dubbele afdichting van de zuiger loopt er geen vloeistof uit...maar wel is er een verbinding naar het voorraadtankje.
Wanneer er hard wordt geremd drukt de vloeistof de dichting wel tot werking .
Op het internet staan vast wel doorsnede tekeningen.. dan heb je een idee.
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Bedankt punt voor je uitleg! We hebben vandaag nog ff getest en wanneer we het pedaal indrukken zie je de remvloeistof omlaag gaan en weer naar boven komen.
Vanmiddag ga ik naar een monteur die hem de brug op rijdt en die gaat er naar kijken. Ik hou deze dingen zeker in gedachten en bespreek het even.
Ik zal daarna ff een update hierop zetten

irisvi 0

12 jaar

De auto is gemaakt.

De hoofdremcilinder was kapot.
We hebben hiervoor een nieuwe gekocht en erin gezet. De remmen ontlucht en getest in de garage en de test liet het zien:
De remmen werken weer perfect!

irisvi 0

12 jaar

dan kun je weer met een gerust hart in de wagen rijden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.