close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : probleem met starten

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 td

ik heb een probleem met mijn golf

ik heb eigenlijk nooit problemen met hem gehad hij starte perfect zelfs als het koud was hoefde ik de handchoke niet te gebruiken en starte hij na 2 a 3 compressiegangen.

maar nu is me 2 weken geleden de versnellingsbak stuk gelopen (na 330000km) en heb ik door een automonteur (zwart) mijn auto laten repareren, de conclusie was dat de bak en de koppelingsplaten kapot waren.

oke prima gemaakt maar nu wil ik de motor starten en doet me ruitenwisser het niet meer me licht gaat direct aan (zonder de schakelaar aan te zetten) en hij heeft problemen met starten. ik draai de sleutel van het contact haal hem eruit en de blazer van de verwarming blijft aan staan het licht blijft aan terwijl ik de schakelaar uit had staan deze zet ik nu aan en weer uit en het licht en de blazer gaan uit. ( echt heel vreemd)

ik zei dus al meteen dit kan toch niet hij heeft dit nooit gedaan, volgens hem was het de zekeringskast, vond ik natuurlijk niet leuk had net 510 euro betaald voor de bak en de koppeling en nu dit maar goed nieuwe zekeringskast erin en nu doet alles het gewoon weer behalve dat hij dus bijna niet start.... het duurd zeker 1 a 2 minuten voor hij aanspringt zelfs met de handchoke. terwijl ik dat doe komt er aardig wat rook uit de uitlaat en als hij dan aanspringt dan ratelt hij ongeveer 10 seconden en dan is het goed.... als hij eenmaal warm is en zet hem uit heb ik nergens problemen mee als ik hem opnieuw start.

nu heb ik vandaag de gloeibougies (4000km oud ofwel 2 maanden) doorgemeten met een multimeter hoeveel volt ze krijgen als ik wil starten. dit deed ik door op het motorblok en op het puntje van de gloeibougie en dan geeft hij meteen 9,5 volt aan en loopt in 20 seconden op naar 10.3 volt daarna gaat hij uit wat ook normaal is.

heb de accu gecontroleerd en die geeft gewoon 12,5 volt aan...
heeft iemand enig iedee waar dit aan kan liggen

groeten andre

Geplaatst door

andrecurfs (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als een accu zwaar belast wordt (door gloeiers) dan zakt het voltage, dat is normaal.
Test herhalen maar nu op de accu-polen en daarna op de klemmen meten. Hoeveel volt heb je daar?
Is dat 0,1 of 0,2 volt hoger dan is de bedrading goed. Is het accu voltage op de polen behoorlijk hoger dan de gloeiers of de accuklemmen dan heb je contact problemen. Accupolen, accuklemmen en aarde strips schoon maken en goed vast zetten.

oldford 0
badge

14 jaar

Andre,

Gewoon de auto weer parkeren bij die beunhaas, het zou wel toeval zijn dat deze verschijnselen erbij zijn gekomen.. volgens mij heeft hij of iets over het hoofd gezien, vergeten aan te sluiten of een kabel kapot getrokken o.i.d. met het de-monteren van de bak..

Het slecht starten en die ratel zijn niet normaal, wat en waar de ratel vandaan komt, is achter de pc lastig te beoordelen, maar het hoort in elk geval niet zo..

Zou eens met hem praten zodat hij het e.e.a. nog eens kan nalopen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo bedankt voor jullie reacties.....

het probleem heeft zich verder ontwikkeld

nu heb ik dus jullie raad opgevolgd maar sinds vandaag start hij dus helemaal niet meer..
nu krijgen de gloeibougies helemaal geen stroom meer.

grrrrrrrr

nu ben ik dus langs de volkswagen garage geweest en heb het probleem daar voor gelegd.
nu blijkt dat het relai wat in poort 12 zat nummer 142 in dit geval niet goed is want in mijn type motor zou dus een relai met nummer 104 moeten zitten.

relai 142 blijkt uit het type van 1994 te komen en mijn auto is uit 1992 dus dat zit dus al niet goed.

ik dus die beunhaas opgebeld met een klein beetje een geirriteerde nadruk en hij zegt dat kan niet is onzin dat is alles hetzelfde.

nu heb ik dus dat nieuwe relai erin en nog steeds niks geen stroom dus 3 keer ruk mijn auto start dus nog niet..
ik vermoed dus dat beunhaas nu een zekeringskast uit een type van 1994 heeft genomen en dat hij het daarom nog niet doet...

heb ik het goed hierbij... of zou dat eigenlijk niet uit moeten maken.

heeft iemand misschien een lijst met welke relais ik nodig heb en welk type zekeringskast dan zou ik dit al een kunnen controleren.

want beun de haas wil me alleen helpen als ik ook betaal want hij zegt het is hem zijn fout niet

DE KLOOTZAK

graag hulp van een van jullie

mijn chassisnummer is wvwzzz1hznw316203

bvd andre

andrecurfs 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.