Beste Heren,
Omdat het olieverbruik weer flink toeneemt, zie ook mijn vorige topic over de 1.6TD, wil ik er nu een 1.9 TDI in hangen, opzich allemaal geen probleem omdat het voor 90% gewoon past, maar nu kan ik diverse motoren kopen, ik kreeg er bv ene aangeboden, een 1.9 TDI 90Pk met bak, kabelboom en ECU voor 400 euro, motor was nog ingebouwt en loopt als een zonnetje zoals de eigenaar beweert, maar er was 1 probleempje, hij start niet met de startmotor, daarmee bedoel ik, alles werkt zoals het hoort en draait goed rond als je aan de sleutel komt, alleen slaat de motor dan niet aan, zowel koud als warm, er zit al een nieuwe startmotor op maar dat was het niet, als je de auto nu 1 meter aantrekt met een ander voertuig ( dus even met een kabel aantrekken ) slaat hij direct aan en loopt dan zonder problemen..
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?? De verkoper woont niet gelijk in de buurt, dan kan ik wel gaan kijken, maar als het dalijk een te groot probleem word heeft het natuurlijk geen zin meer, de verkoper beweert dat het een electrische probleempje is aan het contactslot, maar dat geloof ik niet helemaal, het lijkt wel iets mechanisch ? Opzich zijn het de kosten niet voor de motor, maar zoals jullie ook wel begrijpen wil ik niet nog eens het dubbele betalen aan onderdelen die ik nodig heb voor hem goed aan de praat te krijgen.
Ik gebruik de auto vooral voor na het werk te rijden, dus wil hem in orde maken, erin hangen, en rijden zonder gezeik achteraf.
Alle tips zijn natuurlijk welkom.
Wat betreft mijn ander topic over de 1.6 TD, in de zomer zijn er nieuwe zuigerveren, lagerschalen, klepsteelrubbers etc ingekomen, daarbij heb ik de motor niet laten hohnen of opboren, het olieverbruik lag na de revisie op 1 liter - 3500 km en dit is steeds weer wat gezakt, nu ben ik op een half jaar 15.000 km verder en nu moet er weer elke 200 km een liter olie bij, en daar word je echt niet vrolijk van, het gebakje heeft dan wel al een half miljoen km gelopen en de zuigers t.o.v. de cilinders e.d. hadden natuurlijk al wat teveel ruimte en dat is even goed gegaan met de nieuwe zuigerveren vermoed ik, hij loopt nog perfect alleen begint hij af en toe wat moeilijk te starten in de ochtend, al laat je hem 3x helemaal gloeien, maar dat even ter info erover.
Groetjes,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, normaal moet je bij vw het starttoerental van de starter laten checken, als dit te laag is ,wat een probleem is geweest bij de 1900cc tot bwjr.2000, zal deze niet aanslaan. Er is een minimum aan omwentelingen nodig. Kijk of er goeie massa is bij de startmotor, probeer eventueel met een goeie startkabel vanaf de massa van de batterij, naar de massa van de startmotor een verbinding te maken, en start de motor op de normale manier, bij slecht resultaat, zal je waarschijnlijk de startmotor terug moeten vervangen. GRTZ Bruno
Het start toerental is wel belangrijk, maar hij start ( slaat niet aan ) koud als warm niet, dus denk ik dat hier het probleem ook niet inzit..Als hij alleen bij warme motor slecht aanslaat zou het wel de starter kunnen zijn.
Misschien de timing van de distributie o.i.d
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar