👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Passat 1.9 tdi (90 pk) / 1998 met automatische transmissie.
Km. stand: 234000
Sinds afgelopen oktober -direct na een beurt bij de VWdealer- schakeld de lock-up van mijn versnellingsbak in- & uit. Slippen dus... Dit vindt plaats tussen de 1500 en 2500 (3000) toeren, vooral in z'n 3 en 4, bij een constante gaspedaal stand. Het schakelen van de lock-up gebeurd om de 4 tot 5 seconden waardoor de bak dus slipt. Brandstof verbruik is sindsdien zo'n 30 - 40% hoger. Op aanraden van de VWdealer de bak laten reviseren. Revisie laten uitvoeren: alle bewegende delen vernieuwd. Probleem niet verholpen.
Aanvullend wil ik melden dat er een geheel nieuwe schakelcomputer in heeft gezeten. Ook dat leverde geen verbetering op. Tevens tijdens het rijden een diagnose tool erop gehad: er komen geen errors en geeft geen vreemde meetwaarden aan (gaspedaal en andere zaken). Nu duurt de slip minder dan een seconde, dus het kan zijn dat de diagn. tool het niet kan registreren.
PS. Vorgi jaar is er een nieuwe luchtmassa meter ingekomen: hij trok zeer slecht. Dit was daarna verholpen. Nu trekt hij af en toe niet echt lekker. Zeker als hij 's ochtend net gestrat is moet ik erg veel gas geven om überhaubt weg te rijden en de versnellingsbak z'n werk te laten doen. Hij komt overigens wel goed op toeren...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is een moeilijk probleem om vanaf achter je computer te beoordelen.Met je diagnose uitleeskast kan je wel zien of hij in lock-up staat of niet.Hij geeft dan aan als voorbeeld:
3H aan,de H staat voor hydraulisch,dus met koppelomvormer en de 3 staat voor de derde versnelling.
3M ,de M staat voor mechanisch,dus hier staat de koppelomvormer in de lock-up stand.Er is nu geen slip meer tussen pompwiel en turbinewiel in de koppelomvormer.Als dit niet is te zien met de diagnose tester,dan zal de dealer dit met een scoop moeten controleren.Je kan hiermee bepalen of het wel een elek. of een mech. probleem is.
Wat is er bij de beurt gedaan?
Als het een elek. probleem is kan het aan de snelheidssignaal liggen,toerental bak,is er een andere radio gemon.?,er zit namelijk een snelheidsignaal op de iso stekker aangesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar