WE HEBBEN DIT AL VERSCHILLENDE KEREN MEEGEMAAKT BIJ PASSAT TDI ALS JE MET +/- 80 KM/H EEN BOCHT INSTUURT ER EEN BIJGELUID ONSTAAT ?? RECHT UIT RIJDEN IS ER NIETS HOORBAAR, AL EENS EEN HOMOKINEET VERVANGEN (GEEN RESULTAAT) WIELLAGERS MISCHIEN ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou kunnen, kun je proberen door te horen tijdens rijden naar links en rechts te sturen of er geluidverschil is. Kijk of de centrale moer of bout van de aandrijfassen goed vastzitten.
Wij hadden laatst een passat TDI van '98 met het zelfde probleem.
Alleen was in de eerste fase het geluid nauwelijks waarneembaar.
We hebben de klant door laten rijden tot het geluid erger werd.
Na 2 maanden kwam de klant terug en hebben we het geluid opgespoord met een stetoscoop.
Inderdaad was er een wiellager voor versleten.
hallo ik heb dat ook gehad en het was myn binnenste homokoneet,hoop dat je hier wat aan hebt.
21 jaar
PROBLEEM OPGELOST!! WIELLAGER VERVANGEN GELUID VERDWENEN, TOCH WEL VREEMD BIJ RECHTUIT RIJDEN WAS HIJ 100% STIL EN DEZE AUTO HAD MAAR 90000 KM GEREDEN
Hallo,
Wij hebben hier nu ook een passat staan met een voorwiellager.
Dit lager heeft geen borgveren. We kunnen ook niet zien of het lager richting aandrijfas of juist naar buiten moet worden geperst om er uit te krijgen.
Is hier speciaal gereedschap voor nodig ????
afz. Jordy
[quote=Jordy5884]Hallo,
Wij hebben hier nu ook een passat staan met een voorwiellager.
Dit lager heeft geen borgveren. We kunnen ook niet zien of het lager richting aandrijfas of juist naar buiten moet worden geperst om er uit te krijgen.
Is hier speciaal gereedschap voor nodig ????
afz. Jordy[/quote]
Met een pers eruit trekken naar buiten toe.
Zit er aan de buitenzijde dan eerst nog een ring voor het lager geperst?
[quote=Jordy5884]Zit er aan de buitenzijde dan eerst nog een ring voor het lager geperst?[/quote]
Dat zie je pas wanneer je de flens eraf getrokken hebt.(daar waar je wiel op vast zit).
Eerst deze flens eraf slaan met een slagtrekker,lager is dan helemaal stuk,dan zie je het lager zitten en ook of deze een borgveer heeft,zoniet (verschild per type) dan lager met de pers eruit trekken,aan de achterkant zit een opstaande rand.
Oude resten (binnenring) van het lager van de flens verwijderen,dan nieuw lager erin per
sen (drukken aan de buitenkant).
Daarna de flens er weer in persen en lager tegenhouden aan de binnenkant/achterkant.
Klaar.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar