Hallo,
Het is mij opgevallen, dat er heel veel, met name trekkrachtproblemen te wijten zijn aan een vervuilde of defecte LMM. En de antwoorden zijn bijna allemaal eensluidend. Wij hebben met onze Passat TDI dit probleem ook denken wij. Wij hebben bij ongeveer 20.000 km een K&N fiter gemonteerd. De fabrikant claimt, dat er dan na ongeveer 50.000 tot 100.000 km pas weer schoongemaakt moet worden. Omdat wij vermogens verlies merken, maar toch vooral het niet meer halen van de topsnelheid, we komen niet meer eboven de 150 km per uur, hebben we de fiter gereinigd en opnieuw ingeolied. Het scheelt wel, maar het is niet onze "ouwe" TDI. Ligt het nu voor de hand te denken, dat het de LMM is of....? Onze auto is van 2000 heeft 70.000 km gelopen en is een z.g.n. rode D rode I.
Stel dat de LMM defect is, is er dan nog sprake van een coulance regeling bij de VW dealer of heb je gewoon vette pech? Is het LMM probleem evetueel zelf te checken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik rijdt zelf met een k&n filter en heb een aantal auto's met zo'n filter in het onderhoud.
Over het filter ben ik zeer te spreken ,alleen over dat schoonmaken;dat moet gewoon vaker dan hun voorschrijven.
Overigens vindt ik dat ook bij een gewoon filter,na 30000km zijn die luchtfilters ook zeer smerig.
Ik vervang ze dan ook vaker.
Wat de luchtmassameter aangaat;als de motor bij ongeveer 3000 tpm in begint te houden en het ljikt alsof degene die rijdt constant met het gas zit te spelen dan is 'ie waarschijnlijk kapot.
Je kunt het met de computer uit laten lezen (dit moet rijdend gebeuren).
de garantie is twee jaar of 100.000 kilometer
je kan zelf heel moeilijk dit probleem lokaliseren,ga naar de dealer deze kan namelijk een proefrit maken met een diagnose kast en kunnen dan aan de hand van deze metingen precies vertellen of de lmm stuk is
21 jaar
vermoedelijk lekt de luchtmassameter vloeistof langs de hittedraad in de meter zelf.
die vloeistof zit boven de meter om de elektronica te beschermen
die afdichting hebben ze bij bosch nog niet onder controle
wees gegroet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar