goedenavond,
Ik heb een probleem met mijn carb en dat is dat van mijn oude carb (pierburg 1b3) de acceleratie pomp niet meer werkte hier was een terug slag klepje (veertje met een balletje) kwijt zat er ieders geval niet meer in sinds ik hem heb zeg maar. Maar nu heb ik dus een tweede carb bij gekocht tweede hands en heb ik van twee een goede gemaakt. Wel weer met de sproeiers enzovoort van mijn eigen carb zodat de afstellingen nog goed zijn.
Nou heb ik hem er net dus op gezet en de motor loopt en start wel maar krijg hem niet mooi lopen niet mooi regelmatig ieders geval en hij zakt ook niet lekker terug in zijn toeren. Tevens reageert de stationair schroef niet altijd even goed na mijn idee.
Maar zou niet weten wat ik nou verder er aan kan doen om hem ieders geval een beetje mooi/goed kan laten lopend. Ik heb al met rem reiniger rond om de carb gespoten maar hij heeft nergens valse lucht.
Dus nu mijn vraag kan dit echt puurt aan de afstellingen liggen ook nog aan iets anders voor dat ik hem goed laat afstellen en er uiteindelijk nog niks klopt van de carb zelf. En of dat iemand anders dus nog een idee heeft wat ik eventueel nog kan proberen.
En nog een vraag weet iemand toevallig een adresje in de omgeving van Tilburg en den Bosch die handigheid heeft in het afstellen er van want bij de plaatselijke garage waar ik een half jaar geleden de co heb af laten stellen die snapte er niet heel veel van, toen er dus wat dingen niet klopte waar ik nu dus achter ben gekomen.
Alvast bedankt.
Mvg,
Martijn Stevens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Martijn ; weet je zeker dan de motor zelf in goede conditie is? Kleppen gesteld ,compressie goed en onsteking op tijd enz.
Zoek verder die carb.site van rudies berlin de eens op en blader (t is even zoeken ) Daar staat de jouwe ook bij en ook verder de werking.
Verdiep je in de materie , het is voor de monteurs ook al even geleden.
Groet en succes.
Motor is voor de rest goed liep van te voren wel gewoon netjes. En die site enzovoorts heb ik ook al door gespit. Maar ben nou al vier dagen bezig geweest om hem alleen al llopend te krijgen wat nu gelukkig eindelijk gelukt is. Maar had zo iets van zal maar is rond vragen.
In de zin van meer mensen weten meer als een.
Maar toch bedankt voor de tip.
10 jaar
Als je bij draaiende motor bovenin de carb. kijkt, zie je dan de benzine uit de venturie komen ?
Zo ja, dan is het vlotterniveau te hoog en of de pompdruk is boven de 0,2 bar.
Het niet of slecht reageren van de stationair-sproeier is daarvoor een teken.
Carburateurvoet is vaak lek ,maar daar wordt vaak overheen gekeken .
Is ook de carburateur voorverwarming in superconditie .? Het vriest niet maar zonder die verwarming is afstellen onzinnig.
Werkt die klep in het luchtfilter aanvoerbuis ???
Vocht in de lucht zorgt voor ijsafzetting bij de gasklep.
Succes.
Sorry voor de laten reactie maar het is verhopen. Na lang klooien en even een weekje laten liggen voor een frisse start. Heb hem er opnieuw afgehaald weer helemaal perfect in elkaar gezet en weer helemaal schoon gemaakt en daarna gelijk co later afstellen bij de garage en nou loopt hij weer netjes nog niet helemaal perfect maar dat is echt afstel werk dus waarschijnlijk heeft er toch nog ergens een beetje vuil in gezeten.
10 jaar
Mooi dat de motor weer goed draait. Het is allemaal oude techniek en bij veel werkplaatsen is die kennis er niet meer.
Zorg altijd voor verse benzine en verwissel regelmatig het benzinefilter om vervuiling voor te zijn.
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar