Volkswagen Golf I : elektrische aansluiting carburateur van 1b3 naar 2e2

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,5jb naar 1,8 ex

goedenavond

Ik zit met een probleem en dat is in mijn golf cabrio uit 81 ligt nu een 1,5 blok maar deze is niet goed meer. En nou heb ik voor een mooi prijsje een 1,8 ex motor op de kop kunnen tikken die nog goed is. Maar nu het probleem op de 1,5 zit een 1b3 carb en op de 1.8 een 2e2 carb en daar zitten extra elektrische aansluitingen op achter op de vacuum potjes 2 in totaal. Maar hier is helemaal niks over te vinden.
Weet iemand hoe dat ik die moet aansluiten of hoe ik het probleem kan verhelpen dat het gewoon goed gaat werken zeg maar. Of moet ik een bijna nieuwe kabelboom en nieuwe zekeringskast enzo in gaan bouwen wil ik dit goed krijgen.

Alvast bedankt

gr

Martijn Stevens

martijn19922

Geplaatst door martijn19922 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Ja kabelboom zekeringskast en computer ben je nodig.

martijn19922 (0), 10 jaar geleden

Zit er bij een ex motor met carburateur uit 86 een computer in? Kan het nergens terug vinden in de electrische schemas. En dan zou dat alleen voor stationair regeling zijn en een regeling voor koudstarten.

Gr

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

De 2e2 carburateur zit een potentiometer op daar ben je een computer voor nodig. Zit op die motor van jouw wel een 2e2 carburateur?

martijn19922 (0), 10 jaar geleden

Er zit een 2e zowieso opcmisschien het type verkeerd dan. achter op de carb moeten twee sterkers van elk twee kabels een voor de vacuum pot die voor koudstart is volgens mij maar deze kan als het goed is rechtstreeks op mijn termoschakelaar aansluiten via een gesloten circuit. Alleen er zit ook nog een stationair regelaar achter op ook twee kabels maar daar kom ik niet helemaal uit via het electrice schema want dit zou eigenlijk als je logisch nadenkt ook via een senor of regeling moeten lopen dan.

Gr

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Jammer dat je geen kabelboom hebt dan was het een stuk duidelijker en makkelijker.

martijn19922 (0), 10 jaar geleden

Ja klopt die kan ik wel bij iemand krijgen maar ik heb oud type zekeringskast en dit blok is alleen met nieuw typezekeringskast dus als ik het op die manier wil maken dan moet alles nieuw. En daar zat ik eigenlijk niet op te wachten. En mijn carb overzetten van het oude blok 1b3 carb is dat een optie of kan dit niet ? Dan wel met spruitstuk en al natuurlijk.

Gr

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Ja klopt na 82 zit er een andere zekeringskast op met meer zekeringen daar kun je niet omheen en ben je zeker nodig.

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Carb overzetten is altijd een optie baat het niet dan schaad het niet.

martijn19922 (0), 10 jaar geleden

Ja zal mijn schemas nog wel is even doorspitten kijken dat ik voor die statinair geregeling een circuit om mijn zekerings kast heen kan bouwen en dan zeker ik hem wel ergens in het motor compartiment ennander toch de carb omgooie denk ik zomaar is

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Volgens mij is het heel simpel...
de bedrading in de auto is niet geschikt voor de 2E2 carburateur.

Dus...zet de 1B3 op de auto en probleem is opgelost.

martijn19922 (0), 10 jaar geleden

Ja klopt zo kan je het ook bekijken ja maar ik was eigen niet van plan om ze zomaar uit het veld te laten slaan door een stekker met twee kabeltjes er aan waar na mijn idee geen heel groot circuit achter kan zitten zeg maar. Dus zie dit wel als een uitdaging om het met de oude kabelboom werken te maken nou vooral omdat hoe meer ik aan het uitzoeken ben, het ook allemaal steeds duidelijker en logiescher wordt dus van daar. En doe zelf mechatronca opleiding dus electra ligt me wel.

Gr

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Oke, duidelijk.

suces.

mvg.

martijn19922 (0), 8 jaar geleden

Ik heb een eigen regel kast + kabelboom dus een gesloten regelsysteem voor alleen de carb dus probleem is opgelost.

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.