Ik hoor nu ook bij de groep met problemen met elektrische ramen :-(
Ik heb hier al 3 uur rondgeneusd naar oplossingen, al eea wijzer geworden, maar nog niet de vinger erop kunnen leggen!
Problemen met 3 ramen:
1. bestuurder (linksvoor): gaat wel open en dicht maar vooral bij dichtgaan kraken, beetje horten en stoten
2. linksachter: met schakelaars op deur of bij aansteker gaat hij bijna nooit meer open of dicht; met centrale vergrendeling gaat hij meestal (niet altijd...) open of dicht bij vasthouden bij openen/op slot doen portieren (is dit de comfortmodule???)
3. rechtsachter: gaat wel open, maar valt naar beneden en gaat dus niet meer dicht
Totnogtoe zelf uitgezocht:
ad 3: rechterportierpaneel verwijderd, ruit omhoog geschoven met hand en zo weer gesloten; kabel beweegt gewoon, motor draait; hij verliest "grip" op de ruit (blauwe plastic busjes kapot???) lijkt me mechanisch probleem
ad 2: linksachter kabelboom bij portier bekeken: inderdaad was bij meer dan de helft van de kabels de isolatie half door en enkelen waren helemaal door; ik weet nu waar dat probleem zit; nu alleen nog tijd om alle kabeltjes uit te zoeken en opnieuw met elkaar te verbinden! ik neem aan dat dat het handigst gaat met van die blauwe of rode verbindingsstukjes die je met zo'n knijptang voor kabelschoentjes vastzet???
ad 1: nog niet opengetrokken; lijkt me mechanisch probleem of motor die op zijn eind gaat lopen???
Enige suggesties?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1.Ruitmechaniek defect.
2.Inderdaad de bedrading,alleen moet je ze solderen en met krimpkousjes bedekken.
3.Ook mechaniek defect denk.
4.Hoe is het met de laatste deur? haha
[quote=ricky]1.Ruitmechaniek defect.
2.Inderdaad de bedrading,alleen moet je ze solderen en met krimpkousjes bedekken.
3.Ook mechaniek defect denk.
4.Hoe is het met de laatste deur? haha[/quote]
Bedankt voor je reactie!
ad 1 en 3: motoren doen het nog; het lijkt mij in het geleidingssysteem te zitten; kan ik daar onderdelen van vervangen of moet er een helemaal nieuwe unit in?
ad 2. nog niet aan gedacht; ik neem aan dat je bedoelt (voor de draadjes die half door zijn) doorknippen, krimpkousje aan één zijde erop schuiven, draadeinden solderen, krimpkousje over soldeerverbinding plaatsen en krimpen maar???
ad 4. raam bijrijderszijde doet het nog goed, maar is niet zo handig als je een kaartje voor de parkeergarage uit automaat moet pakken, omdat die meestal aan de bestuurderszijde zit ;-))
15 jaar
[quote=HansDelft][quote=ricky]1.Ruitmechaniek defect.
2.Inderdaad de bedrading,alleen moet je ze solderen en met krimpkousjes bedekken.
3.Ook mechaniek defect denk.
4.Hoe is het met de laatste deur? haha[/quote]
Bedankt voor je reactie!
ad 1 en 3: motoren doen het nog; het lijkt mij in het geleidingssysteem te zitten; kan ik daar onderdelen van vervangen of moet er een helemaal nieuwe unit in?
ad 2. nog niet aan gedacht; ik neem aan dat je bedoelt (voor de draadjes die half door zijn) doorknippen, krimpkousje aan één zijde erop schuiven, draadeinden solderen, krimpkousje over soldeerverbinding plaatsen en krimpen maar???
ad 4. raam bijrijderszijde doet het nog goed, maar is niet zo handig als je een kaartje voor de parkeergarage uit automaat moet pakken, omdat die meestal aan de bestuurderszijde zit ;-))[/quote]
1+3 Het zit ook in het geleidingssysteem,deze is los te krijgen zonder motortje,dus motortje moet je dan overbouwen,er zijn dacht ik geen losse delen van dit mechaniek te krijgen.
2.Klopt,geld voor alle draadjes die beschadigd zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar