Volkswagen Polo: Problemen met VW POLO 9N3 1,2i 6klepper - 5/2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,2i 6V - 40KW/60PK

Hallo,

Mijn polo geeft op het dachboard aan dat de remvoeringen versleten, zijn, heb deze vervangen & foutcodes uitgelezen (waren er geen)... toch blijft het lampje oplichten... volgens de dealerinfo zou het aan de Y-vormige kabel kunnen liggen die vanuit het spatbord naar de veerpoot linksvoor gaat en die verbonden is met de
binnenste remblok. Waar het andere eind naartoe gaat, weet ik niet (ABS ? Snelheidsmeting). Hoedanook, heb zo'n kabeltje besteld... weet er imand waar die uitkomt ? Motorruimte ? Onder dashboard ? Kan ik kabel loslaten, afknippen, verbinden...eventueel... of blijft hij dan zeuren op zijn dashboard

Ander probleem is dat de benzinemeter soms ineens op leeg staat, zonder dat het lampje aangaat... als ik dan de wagen stilleg, even wacht, geeft hij weer de juiste aanduiding... wat kan dit zijn, vlotter in benzinetank ? probleem in de tellerpartij ? Graag wat hulp, zoniet moet ik de halve wagen uit elkaar halen ?

Een ander probleem dat ik recent accurraat oploste was dat het rode lampje van de koelvloeistof steeds oplichtte... bleek een kapote sensor in het expansievat van de koelvloeistof te zijn, 16 EUR BTW/IN en een half litertje koelvloeistof en het euvel was verholpen.

Helleeeep aan de VW-specialisten...

Mijn Golf die ik in 2004 kocht was in hetzelfde bedje ziek... onze andere wagens (Hyundai) die hebben geen last van dergelijke prullen... is VW dan echt 'BOECHT' zoals wij in belgie zeggen ?

biegel119

Geplaatst door biegel119 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

1.
Zou als eerste de bedrding doormeten met behulp van schema,loopt als ik het goed zeg van de remblok naar de abs unit.Had laatst zelfde probleem met zelfde Polo en daar lag het aan instrumentenpaneel,geef er eens een klap op,bij mij ging toen lampje uit,anders eerst meten voordat je zomaar draad gaat vervangen.

2.
Kan aan meerdere dingen liggen,maar icm met probleem 1 ga ik stiekum denken aan een defect instr.paneel.

3.
Dat komt idd vaker voor bij eigenlijk alle vw's.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik weet niet wat jullie in Belgie onder een 'Boecht' verstaan, maar ze rijden in elk geval heeeeeerlijk :-)

De kabel is inderdaad het goedkoopste om te monteren, helpt dit echter niet, ben ik net zoals Richard bang dat het in je instrumentenpaneel zelf zit.

En ja, die tankjes ( de sensor die erin zit ) geven vaker de geest wat je knipperende lampje veroorzaakte..

biegel119 (0), 14 jaar geleden

Jongens,
BOECHT betekent 'goedkope rommel', met onze Hyundai (de 2e al) kenden we maar 1 probleem, de injectors... die komen van Bosch... dus ook van Duitsland... neenee, de Deutsche Gründlichkeit bestaat niet meer.

ter zake, het moet het instrumentenpaneel zijn, want soms doet hij helemaal niks en soms begint het als volgt :
1) Benzinemeter valt op '0' zonder dat lampje tank gaat branden en zonder geluidssignaal
2) Lampje remvoeringen licht op met geluidssignaal
3) Lampje koelvloeistof gaat branden met geluidssignaal
En bij inspectie onder de kap is alles normaal....

Ik hou jullie op de hoogte, ik ga hem bij een bevriend garagist binnen doen, want dit gaat mijn petje te boven hoor (ik volg avondschool automechanica, eerder als interesse, dan als toekomstige job). Groetjes, en alvast bedankt hé

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.