auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Schakeling polo automaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hoi,
Ik heb een vraag....
Ik ben sinds kort in het bezit van een polo automaat, mijn vraag is dan : als ik rij kan ik de Pook van de D naar de N zomaar zonder vergrendeling indrukken, voorheen was ik in het bezit van een renault twingo en deze had daar een vergrendeling opzitten ik kon niet van de D naar de N zomaar indrukken..
Is dit normaal??

Groetjes
Winchester

Geplaatst door

winchesterl (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mijn is dat normaal dat je van D>N kunt schakelen als je boven bepaalde km rijd.

zie uitleg Schakelmechanisme controleren

Keuzehendel in stand ‘P’ en contact ingeschakeld:

 Rempedaal wordt niet ingetrapt:
De keuzehendel is geblokkeerd en kan niet uit stand ‘P’ worden genomen. De grendelmagneet blokkeert de keuzehendel.
 Rempedaal wordt ingetrapt:
Grendelmagneet deblokkeert de keuzehendel. Er kan een rijstand worden ingeschakeld.
Keuzehendel in stand ‘N’ en contact ingeschakeld:
 Rempedaal wordt niet ingetrapt:
De keuzehendel is geblokkeerd en kan niet uit stand ‘N’ worden genomen. De grendelmagneet blokkeert de keuzehendel.

 Rempedaal wordt ingetrapt:
Grendelmagneet deblokkeert de keuzehendel. Er kan een rijstand worden ingeschakeld.
 In keuzehendelstand ‘1’, ‘2’, ‘3’, ‘D’ en ‘R’ mag de startmotor niet kunnen worden geactiveerd.
 Bij snelheden boven 5 km/h en bij het inschakelen van stand ‘N’ mag de grendelmagneet van de keuzehendel niet worden geactiveerd en de keuzehendel blokkeren. De keuzehendel kan in een rijstand worden gezet.
 Bij snelheden onder 5 km/h (bijna stilstand) en bij het schakelen in keuzehendelstand ‘N’ mag de grendelmagneet de keuzehendel pas na ca. 1 seconde blokkeren. De keuzehendel kan vanuit stand ‘N’ pas in een andere stand worden gezet, nadat het rempedaal is ingetrapt.



Gr Tiguan

Tiguan 0
badge

14 jaar

Hoi
oke
bedankt voor de informatie
mvg
winchester
[quote=Tiguan]Volgens mijn is dat normaal dat je van D>N kunt schakelen als je boven bepaalde km rijd.

zie uitleg Schakelmechanisme controleren

Keuzehendel in stand ‘P’ en contact ingeschakeld:

 Rempedaal wordt niet ingetrapt:
De keuzehendel is geblokkeerd en kan niet uit stand ‘P’ worden genomen. De grendelmagneet blokkeert de keuzehendel.
 Rempedaal wordt ingetrapt:
Grendelmagneet deblokkeert de keuzehendel. Er kan een rijstand worden ingeschakeld.
Keuzehendel in stand ‘N’ en contact ingeschakeld:
 Rempedaal wordt niet ingetrapt:
De keuzehendel is geblokkeerd en kan niet uit stand ‘N’ worden genomen. De grendelmagneet blokkeert de keuzehendel.

 Rempedaal wordt ingetrapt:
Grendelmagneet deblokkeert de keuzehendel. Er kan een rijstand worden ingeschakeld.
 In keuzehendelstand ‘1’, ‘2’, ‘3’, ‘D’ en ‘R’ mag de startmotor niet kunnen worden geactiveerd.
 Bij snelheden boven 5 km/h en bij het inschakelen van stand ‘N’ mag de grendelmagneet van de keuzehendel niet worden geactiveerd en de keuzehendel blokkeren. De keuzehendel kan in een rijstand worden gezet.
 Bij snelheden onder 5 km/h (bijna stilstand) en bij het schakelen in keuzehendelstand ‘N’ mag de grendelmagneet de keuzehendel pas na ca. 1 seconde blokkeren. De keuzehendel kan vanuit stand ‘N’ pas in een andere stand worden gezet, nadat het rempedaal is ingetrapt.



Gr Tiguan[/quote]

winchesterl 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.