Hallo allemaal,
Mijn naam is Coen ben 23 jaar en kom uit Borne. en ben sinds kort eigenaar van een mooie t4 1.9D uit 1995 waarmee wij mee gaan doen aan de carbagerun...
Nou hadden wij deze bus gekocht met een kappotte koppeling deze hebben wij dus vervangen en zijn er daarna mee gaan rijden en toen bleek het blok zo'n beetje 1 liter olie op 100 kilometer te verbruiken.
En aangezien wij bijna 5000 kilometer gaan rijden met de bus moesten we wel op zoek naar wat anders en hebben we afgelopen week het blok overgebouwd van een 1994 golf 1.9TD.
Dit is allemaal vrij goed gelukt en de bus loop ook maar ik zit nu met 2 problemen.
1. wij kunnen het vacuumpotje wat met een slang naar de turbo loopt niet aansluiten omdat deze stekker niet op de kabelboom zit..
Is het erg als deze niet aangesloten is? en waar dient dit potje precies voor want de motor loopt wel gewoon. en waar word dit potje normaal gesproken door aangestuurd?
2. Als we de sleutel uit het contact halen (dus in theorie de motor uit zetten) blijft deze lopen en moeten we hem uitzetten door hem af te laten slaan door de koppeling..
Waar zou dit mee te maken kunnen hebben?
Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen..
Alvast bedankt..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, kun je een didgitale foto plaatsen van dat "potje" bij de turbo ?
Vwb het niet uitgaan van de motor, waarschijnlijk stopzetter/regelapp stopklep brandstof toevoer defekt/hapert.
Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
(laatste bericht in dat topic)
Kan zijn dat de inspuitpomp alleen de mechanische stopzetter heeft, wellicht dat deze dan hapert, of het binnenwerk (veertje met klepje) is er uit gehaald.
Groet Jan227
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar