Klacht van klant was: hij loopt te snel stationair.
Meteen viel mij ook op dat de temperatuurmeter niet opliep, dus maar eens de live-data bekeken m.b.v. Delphi: 5 gr. C, midden in juli. Dat is een makkie, zou je denken, temperatuursensor vervangen.
Helaas, niets was minder waar. Met de nieuwe sensor de motor laten warmdraaien. Temperatuur liep mooi op richting de 50 graden om vervolgens te zakken naar zelfs -5 graden om vervolgens constant wisselende waarden te gaan aangeven. Dit bleek hij ook te doen met de (los aangesloten) oude sensor en zelfs ook zonder aangesloten sensor.
Het enige wat wel anders is zonder aangesloten sensor, is dat dan de koelventilator gaat draaien. Je zou dus zeggen dat de sensor op zich wel herkend wordt, wat een probleem in de bekabeling weer minder waarschijnlijk maakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iK DENK DAT JE DE VERKEERDE SENSOR TE PAKKEN HEBT.SUCCES
Dat kan natuurlijk, maar bij Brezan in het systeem wordt er maar één aangegeven en dit is geen schakelaar, maar echt een NTC weerstand.
Ook in HBase wordt alleen deze sensor (onderin de radiateur) aangegeven.
9 jaar
Ik ben eruit!
Dezelfde sensor wordt twee keer toegepast; een keer onderin de radiateur, die ik al gevonden had, en een keer in het thermostaathuis, goed verstopt...
9 jaar
Je schrijft dat de propellor ging draaien als de stekker niet was aangesloten,en dit wijst naar mijn idee op de verkeerde sensor,aangezien bij een aantal merken de proppelor gaat draaien als de sensor het contact onderbreekt,dus hetzelfde als je hem ontkoppelt.Succes
Mooi dat je de goeie sensor gevonden hebt!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar